Állandó rovatok

A RADAR az e-könyv olvasó blog "kis-színes" híreinek társasági gyűjtőposztja. Ha találtál valami témánkba vágót, firkáld ide. Ha izgalmas új könyvmegjelenésbe futottál, oszd meg velünk a KÖNYVRADARon. Köszönjük, a műfaj nevében.

Ha eladó készüléked van, vagy használt kütyüt keresel, a KERES-KÍNÁL rovatunkat ajánljuk figyelmedbe.

Ha valami nyomja a lelked, ha összemérnéd az érveidet másokéval, gyere a DÜHÖNGŐbe. Belépés csak gumicsontokkal.

A fölösleges konfliktusokat elkerülendő megköszönjük, hogy tiszteleben tartod az E-tikettünket.

Ha adakozni akarsz, itt megteheted:

Jelenleg 45.700 HUF-nál járunk. Amire használni fogjuk: blogtalálkozó, wiki, saját domain. Nagyjából ebben a sorrendben :-) Jelképes díjazások: a legjobban pörgő e-könyveknek (Nobel Pizza, 2012-ben három darab), a legszebb ekönyveket készítő műhelyeknek (Szépség Pizza,  2013-ban, három darab).

GYIK - Szerszámosláda

Aki még csak most kezd barátkozni a villanykönyvekkel, kezdje a tájékozódást a GYIK rovatban.

Vannak még:

Válassz és rendelj Kindle-t innen

Mobipocket (prc) gyártási okosságok (Kindle, Kindle for appok)

Epub (Koobe, Nook, iOS, Android) gyártási okosságok kezdőknek és haladóknak 

Kiváló szótárak mindenre, ami bírja.

Sok Kindle trükk.

Kiváló magyar metadata-kollektorok a Calibréhez

Eszközismertetők

Boltismertetők

 

Utolsó kommentek

Címkék

1150 (1) 214 (1) 3g (4) 4700 (1) 600 (1) a9 (1) adamobooks (2) adásvétel (1) ADE (1) adobe (8) ad astra (18) áfa (12) agave (30) ajándék (5) akció (12) aldiko (1) alex (1) alexandra (4) állás (1) amazon (67) android (11) angol-magyar (1) animus (1) antikvárium.hu (1) antireklám (1) apad (1) app (5) apple (17) archiválás (1) asus (1) athena (1) athenaeum (1) atlantis (2) aura (7) avana (1) azw (1) banks (1) Baráth Kati (2) barnes&noble (14) beagle (2) bebook (2) bebook2 (1) bejelentés (3) bemutató (8) biblieteka (2) bigyó (1) blog (1) blogbuli (2) blogtalálkozó (2) bme (1) bookandwalk (4) bookdesigner (2) bookeen (3) bookgem (4) bookline (9) bookmarklet (1) boox (4) budapest noir (1) büntetés (7) calibre (4) Canvas (1) céghírek (1) ces (1) cikkajánló (4) clara (3) cloud (3) co2co (1) coelho (1) cool er (2) crowdfunding (1) crunchpad (1) csőd (1) cybook (8) dedikálás (2) deltavision (1) dibook (16) digitalbooks (12) diploma (1) disney (1) diszlexia (1) doctorow (1) dr1000 (1) dr800 (2) dragomán (1) drm (36) e-könyv (1) e-könyvészet (8) e800 (1) ebooks in Hungary (1) eclassic (5) eclicto (2) édesvíz (3) edge (1) edition 2 (1) eebook platform (1) egyesülés (2) ekm (43) ekönyv-terjesztés (3) ekulturaTV (2) elméleti kérdések (89) ELTE (1) enciklopédia kiadó (1) entourage (1) epub (68) epubcheck (2) események (9) eslick (1) etikett (1) EU (4) e gyetem (4) e könyv (19) e könyvesbolt (40) e könyvtár (3) e könyv formázás (8) e papír (12) fapados (1) fapadoskönyv (9) felmérések (21) firmware (4) fizetés (1) flepia (1) flightcrew (1) fontok (8) forgatókönyv (1) forma (3) formátum (5) fórum (3) frankfurt (2) frissítés (3) fujitsu (1) fumax (2) GABO (3) galaktika (7) galaxytab (1) garancia (1) Gitden (1) gloHD (1) goldenblog (1) goodreader (2) google (5) Grecsó (1) gyakorlati kérdések (68) gyártástechnológia (32) H2O (4) hachette (1) hack (2) hanlin (3) hanvon (4) harlequin (3) hármas könyvelés (4) harry potter (2) hvg (1) ibooks (3) icarus (1) idaságok (1) idpf (2) indesign (1) infografika (2) ingyen (1) introverziók (24) ipad (18) ipad mini (1) ipaq (1) iphone (3) ipubs (7) irex (5) iriver (4) irodalom (2) ismeretterjesztés (4) ismertetők (1) itunes (1) japán (1) játék (2) java (1) javascript (1) javítás (2) jegyzetelés (3) jelenkor (1) jókívánság (2) jótékonyság (3) jumbo (1) karácsony (7) képek (1) képregény (2) keres (1) kickstarter (1) kiegészítő (9) kínál (1) kindle (67) kindlegen (2) kindle dx (6) kindle fire (3) kindle wifi (5) kisepika (2) kleinheincz (5) kloos (1) kobo (21) kölcsönzés (1) kondor (3) konteo (1) könyvajánló (6) könyvesbolt (1) könyvhét (19) könyvkiadás (119) könyvmolyképző (9) könyvtár (6) könyvterjesztés (3) koobe (36) kötelező olvasmányok (1) közlemény (2) közösség (27) kritika (1) lámpa (3) laputa (1) lendink (1) libri (8) líra (2) Lithium (1) lrf (1) lrx (1) ludas matyi (1) magvető (3) makró (2) marketing (2) marvin (2) média (4) mediamarkt (1) megvilágítás (1) mek (4) mese (3) mesemasina (2) metaadat (1) micropayment (1) microsoft (2) middleware (1) mintakönyv (1) mkke (3) mobi (3) mobipocket (20) moly.hu (2) móra (1) msi (1) mu (1) műfaj (1) multimédia (1) multimediaplaza (31) n516 (1) ncore (1) nds (1) neal stephenson (1) nekrológ (1) német-magyar (1) networkshop (3) nook (7) nook2 (3) novella (2) oasis (2) oaxis (1) office (2) oktatás (2) olvasási nehézségek (2) omikk (1) one (1) onyx (9) openinkpot (1) Oravecz Nóra (1) orosz-magyar (1) összeesküvés (1) oszk (3) palm (1) pályázat (10) paperwhite (12) paradigmaváltás (1) paypal (2) pda (3) pdf (11) PearlHD (1) pendrive (1) pizza (2) plastic logic (4) plugin (1) pocketbook (16) podcast (2) popper (1) portal press (2) pottermore (1) prc (15) pre (1) premier (2) publio (5) rádió (4) Rajaniemi (1) rakuten (1) reb (1) rejtő (1) reklám (58) reMarkable (3) reMarkable2 (3) rendelés (2) re poszt (12) riport (1) rss (2) rtf (1) samsung (2) scalzi (7) scida (1) scribd (1) scribe (1) Semmelweis (1) SendToKindle (2) sf (12) sfmag (4) sfportal (18) sigil (2) sipix (1) slideware (1) sony (22) spanyol-magyar (1) specifikáció (2) spiritualitás (1) spotify (1) stanza (8) stardict (2) story (1) streaming (1) syllabux (1) szakdolgozat (1) szellemhadtest (1) szerkesztés (2) szerviz (1) szerzői ellentételezés (3) szerzői jogok (1) szerzői kiadás (6) színes (4) szótár (3) tab (1) táblázatok (1) tablet (10) tankönyv (1) tarandus (4) tarda (1) teaser (1) telefon (1) telekom (1) teszt (66) textr (17) tft (7) tilos (5) tok (2) tor (2) történelem (2) touch (2) txtr (6) typotex (4) t com (14) ulpius (10) üzleti modell (1) vásárlás (11) vegyesfelvágott (14) vendégposzt (4) verseny (5) vízpart (2) vizplex (3) vodafone (3) voyage (4) w3c (1) warez (14) wayteq (1) webáruház (1) web tablet (3) wifi (3) wiki (1) wisereader (1) word (2) xhtml (2) xml (2) yotaphone (1) zinio (1) zsoldos-díj (1) Címkefelhő

Linkek - források

A barátaim, innen onnan

Ez itt a reklám helye

2012.09.16. 23:02 Dworkyll

Aki véletlenül kikapcsolt adblockerrel téved az oldalra, az utóbbi időben már láthatott érdekes dolgokat az oldaldobozok között. Ezidáig az Fapadoskönyvtől és az Ad Astrától kaptam widgeteket, ami egy kis ablakban pörgeti az aktuális kollekciójukat. És ez nem véletlen, viszont jó dolog. Ezért most arra kérlek, legalább a cikk olvasásának az idejére állítsd le az adblockot. Köszönöm :)

A decentralizmus dicsérete

A magyar könyvterjesztés finoman szólva is koncentrált. Van négy nagy kompánia, az Alexandra, a Libri, a Líra és a Bookline, akik mellett terjesztő nagyon nem tud labdába rúgni. A forgalom nagyon nagy részét ellenőrzik, a feltételeket diktálják. Ide tartozik a bizományosi rendszer (értsd a könyvek a könyvesboltban nem ám a könyvesbolté, hanem a kiadóké) a más ágazatokban elérhetetlennek látszó árrés és fizetési határidő. Szakblogokon olvasgatva bőven lehet erről információkat találni, kiadókkal beszélgetve meg különösen szaftos történetekbe is belefuthat az ember. És akkor még nem beszéltünk arról, hogy a nagykerek rendszere mennyire elszigeteli a kiadókat a "végfelhasználóktól", a kiadónak csak nagyon másodlagos információi lehetnek arról, hogy kik is az ő törzsvevői. A visszajelzés is zömében csak szakblogokon, és azok kommentjeiben történik.

Ezért aztán nem meglepő, hogy azok a kiadók, akik nem mentek csődbe, vagy nem vásárolták fel őket a nagyterjesztők, igyekeznek saját jelenlétüket is láthatóvá tenni. Saját weboldal ma már alap, a saját webáruháznak, facebook profilnak is annak kéne lennie. Ezekkel már csak egy kardinális probléma van. Akármilyen jól is vannak megcsinálva, bizony véges számú potenciális vásárlóhoz jutnak csak el.

Valamikor a nem túl távoli múltban, amikor még az "atombiztos" szó igencsak konkrét jelentéssel bírt, összeraktak egy bizonyos ARPANETet. Nagyon durván, ez egy igen jól kitalált koncepció volt arra, hogy hogyan működhet valami akkor is nagyon jól, ha nincs központja. Tanulságos, hogy a legendáriummal ellentétben az ARPANET fő célja nem az volt, hogy túléljen egy atomháborút, hanem hogy túlélje, ha egy megbízhatatlan minőségű központ (hálószem) valamilyen oknál fogva kiesik.

Ha a mostanság felettébb ellenséges környezetben lavírozó kis kiadók valami jót akarnak maguknak, akkor valami hasonló, decentralizált (értsd: kikerüljük a nagyterjesztőket) sémát is csinálnak.

A, mint affiliate

A dolog annyira kézenfekvő, hogy nem is értem, miért nem működik ez így már évek óta. A kiadó ellenőrizni szeretné az eladásokat, de növelnie kell a láthatóságát a virtuális térben. A dolog viszonylag egyszerűen kivitelezhető. Vesz vagy ír egy megfelelő plugint a boltszoftverébe, és partnereket keres (vagy a meglevő partnereivel szélesíti ki a kapcsolatát), akik valamilyen jutalékért kiraknak egy logót, bannert vagy widgetet az oldalukra, és szépen továbbküldik a lehetséges vevőt a forráshoz. Így gyakorlatilag fillérekből meg lehet sokszorozni a felületet, ráadásul, ha ügyesen építik a partnerbázist, akkor nagyon jól célozhatnak. Most megígérem, hogy a blogon nem lesz sem kebelnövesztő, sem last minute akció Hurghadába, e-könyvek annál inkább. (Kedves kiadók, keressetek nyugodtan, megtaláljuk a helyét a kis ablakotoknak, ami a boltotokra nyílik)

A dologból nyilván sosem lehet piros Ferrarit venni, sőt megélni sem. Ez nem is cél. Arra viszont jó lehet, hogy millió civil kezdeményezésnek, amik tényleg nagyon fontos küldetéseket teljesítenek magyar piacon, legyen egy kis mozgástere, presztizse, költésgvetése. Nagyon el tudok képzelni ilyen célzott "termékelhelyezéseket" a recenziós oldalakon és blogokon például. Mivel azoknak a legnagyobb értéke a saját nevük, talán nem fognak a mindennapi betevőért nagyon elmenni a kommercializmus felé, ellenben ha ajánlanak valamit, ott tud lenni a direkt link, amiért a kiadó nagyon is kézzelfoghatóan lehet hálás. 

Ráadásul a kiadónak megmarad a teljes ellenőrzés a rendszer fölött: a vevő hozzá jut el, és ha egy partner méltatlanná válna a bizalmra, végső megoldásként egyszerűen csak lekapcsolja a widget mögötti oldalrészt, ami ugye a saját szerverén fut.

Ha viszont kialakulna egy jól szövött hálózat, az biztonságot adhatna a kiadóknak, hogy kicsit bátrabban mehessenek bele például egy árrésről vagy egy fizetési feltételekről szóló vitába. És akkor talán a nagyterjesztők is összébb kapnák magukat, és jobban sáfárkodnának azokkal a pénzekkel, amiket a vevők és a kiadók között megtartanak. 

Nekünk olvasóknak meg itt maradhatna egy egészségesebb piac.

7 komment · 1 trackback

Címkék: reklám elméleti kérdések

A bejegyzés trackback címe:

https://ekonyvolvaso.blog.hu/api/trackback/id/tr1004781086

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.09.18. 14:36:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

phaid 2012.09.17. 14:21:17

És milyen jó lenne, ha pl a címre kattintva egy felugró kis ablakban megjelenne a rövid ismertető... :-)
Ha lehet, én szeretnék sok ilyen dobozt erre az oldalra, mert szinte naponta benézek és nem kellene oldalról oldalra vándorolni az újdonságokért.

phaid 2012.09.17. 14:22:55

Ha esetleg több kiadó és/vagy forgalmazó is jelentkezne ilyen igénnyel, hogy elhelyeznék az újdonságaikat, jó lenne ha erről tájékoztatnátok minket, hogy melyik oldalt engedélyezzük az AdBlocker-ben. ;-)

Dworkyll · http://ekonyvolvaso.blog.hu/ 2012.09.17. 14:28:14

@phaid: :D Páran már jelezték, hogy jönnének, a többieket meg oltogatom ;-)

Viszont pont az lenne a lényeg, hogy ne +1 oldalon találhass jó ajánlatokat, hanem hogy legyen sok-sok "minimálügynök". Nem fórumokban, hsz-ekbe szemetelő spambotok, hanem kulturált, a tematikának megfelelő kis ablakocskák.

Humanvox 2012.09.20. 19:44:03

@Dworkyll: Értek mindent, de indulásnak ciki lenne, ha maga az ekonyvolvaso.blog keresné meg a kiadókat? Egy csokorba gyűjtené őket... Most szétforgácsolt, részben ismeretlen a kínálat. Ez is sok ekönyv olvasót informálna, jó helyre terelne.
Professzore csinált egy jó kis listát, ami persze már nem teljes... Számomra sok új infót adott.
ekonyvolvaso.blog.hu/2012/01/20/felmeres_2011_kiertekeles#more3593924
:-)
Számomra az is egy kérdés, hogy nincs-e a rivalizálás a kiadók között..? Bár nem nagyon láttam átfedést a kínálatokban!?

Dworkyll · http://ekonyvolvaso.blog.hu/ 2012.09.20. 22:23:17

@Humanvox: Ó, nem lenne ciki. Hidd el, a kiadók nem keresve, de bombázva vannak általunk. Előbb, utóbb javulni is fog, hidd el.

Addig viszont sajnos ott a háttér.

1. Minden eladott könyv után kb 60 % marad a terjesztőnél, és van úgy, hogy hónapokra fizet,

2. A tipikus kiadó alapvetően nem IT, hanem humán beállítottságú emberekből áll.

3. Nézz meg egy tetszőleges kiadói webshopot. Na abba kell belefejleszteni ezeket az affiliate modulokat, amiket a nagyker árrés mellől finanszíroznak, és humán szakemberek managelnek.

Hát ezért tart sokáig. Nagy vonalakban. De dolgozunk az ügyön, nem adjuk fel ;-)

gh14 2012.09.21. 10:03:35

Értem, hogy a kiadók nem akarnak úgy járni, mint a papírkönyvekkel. De! Nekem mint mezei olvasónak mégis az lenne a legjobb, legkényelmesebb, legegyszerűbb, ha egy oldalon elérhető lenne a teljes magyar e-könyv kínálat (ez a vesszőparipám, hiába utópisztikus :) ). Valószínűleg soha nem fogom átböngészni csak úgy az összes kiadó webshopját, hátha találok valamit. Csak célzottan - miután hallottam, vagy olvastam egy könyvről - nézem meg a webshopot. Azonban, ha egy helyen lenne minden, gyorsan át lehetne futni az újdonságokat, számomra érdekes könyveket. Akár olyat is vásárolnék, amit nem terveztem.

Ez a kezdeményezés szimpatikus. Legalábbis az adastra féle megoldás, ami pörgeti a könyveket. A statikus megoldások felejthetők. Ezzel az egésszel csak az a baj, hogy egy oldalon csak egy véges számú widget (?)/banner (?) helyezhető el.

Humanvox 2012.09.21. 19:24:21

Én egyszerű olvasó vagyok. Örömmel forgatok papír könyvet, és legújabb (két éves...) szenvedélyem az e-book. Sőt, "környezettudatos"vevő is próbálok lenni, de engem még egy-egy kiadvány esetében meg kell győzni arról, hogy melyik "verziót" vegyem (már ha van kétféle...). Ebben döntő lehet az ár. Márpedig szerintem a mérleg nyelvét szolíd árakkal lehet az ekönyvek oldalára billenteni. Tehát egy dolog a kínálat, és annak eljuttatása az olvasóhoz, másik az ár. Az a véleményem, hogy napjainkban akkor lehet versenyképes az ekönyv, ha az ára, legfeljebb 2/3-a a papírnak. Ennél magasabb árat a "szürkezónás" beszerzési lehetőségek sem tesznek versenyképessé.
süti beállítások módosítása