Állandó rovatok

A RADAR az e-könyv olvasó blog "kis-színes" híreinek társasági gyűjtőposztja. Ha találtál valami témánkba vágót, firkáld ide. Ha izgalmas új könyvmegjelenésbe futottál, oszd meg velünk a KÖNYVRADARon. Köszönjük, a műfaj nevében.

Ha eladó készüléked van, vagy használt kütyüt keresel, a KERES-KÍNÁL rovatunkat ajánljuk figyelmedbe.

Ha valami nyomja a lelked, ha összemérnéd az érveidet másokéval, gyere a DÜHÖNGŐbe. Belépés csak gumicsontokkal.

A fölösleges konfliktusokat elkerülendő megköszönjük, hogy tiszteleben tartod az E-tikettünket.

Ha adakozni akarsz, itt megteheted:

Jelenleg 45.700 HUF-nál járunk. Amire használni fogjuk: blogtalálkozó, wiki, saját domain. Nagyjából ebben a sorrendben :-) Jelképes díjazások: a legjobban pörgő e-könyveknek (Nobel Pizza, 2012-ben három darab), a legszebb ekönyveket készítő műhelyeknek (Szépség Pizza,  2013-ban, három darab).

GYIK - Szerszámosláda

Aki még csak most kezd barátkozni a villanykönyvekkel, kezdje a tájékozódást a GYIK rovatban.

Vannak még:

Válassz és rendelj Kindle-t innen

Mobipocket (prc) gyártási okosságok (Kindle, Kindle for appok)

Epub (Koobe, Nook, iOS, Android) gyártási okosságok kezdőknek és haladóknak 

Kiváló szótárak mindenre, ami bírja.

Sok Kindle trükk.

Kiváló magyar metadata-kollektorok a Calibréhez

Eszközismertetők

Boltismertetők

 

Utolsó kommentek

Címkék

1150 (1) 214 (1) 3g (4) 4700 (1) 600 (1) a9 (1) adamobooks (2) adásvétel (1) ADE (1) adobe (8) ad astra (18) áfa (12) agave (30) ajándék (5) akció (12) aldiko (1) alex (1) alexandra (4) állás (1) amazon (67) android (11) angol-magyar (1) animus (1) antikvárium.hu (1) antireklám (1) apad (1) app (5) apple (17) archiválás (1) asus (1) athena (1) athenaeum (1) atlantis (2) aura (7) avana (1) azw (1) banks (1) Baráth Kati (2) barnes&noble (14) beagle (2) bebook (2) bebook2 (1) bejelentés (3) bemutató (8) biblieteka (2) bigyó (1) blog (1) blogbuli (2) blogtalálkozó (2) bme (1) bookandwalk (4) bookdesigner (2) bookeen (3) bookgem (4) bookline (9) bookmarklet (1) boox (4) budapest noir (1) büntetés (7) calibre (4) Canvas (1) céghírek (1) ces (1) cikkajánló (4) clara (3) cloud (3) co2co (1) coelho (1) cool er (2) crowdfunding (1) crunchpad (1) csőd (1) cybook (8) dedikálás (2) deltavision (1) dibook (16) digitalbooks (12) diploma (1) disney (1) diszlexia (1) doctorow (1) dr1000 (1) dr800 (2) dragomán (1) drm (36) e-könyv (1) e-könyvészet (8) e800 (1) ebooks in Hungary (1) eclassic (5) eclicto (2) édesvíz (3) edge (1) edition 2 (1) eebook platform (1) egyesülés (2) ekm (43) ekönyv-terjesztés (3) ekulturaTV (2) elméleti kérdések (89) ELTE (1) enciklopédia kiadó (1) entourage (1) epub (68) epubcheck (2) események (9) eslick (1) etikett (1) EU (4) e gyetem (4) e könyv (19) e könyvesbolt (40) e könyvtár (3) e könyv formázás (8) e papír (12) fapados (1) fapadoskönyv (9) felmérések (21) firmware (4) fizetés (1) flepia (1) flightcrew (1) fontok (8) forgatókönyv (1) forma (3) formátum (5) fórum (3) frankfurt (2) frissítés (3) fujitsu (1) fumax (2) GABO (3) galaktika (7) galaxytab (1) garancia (1) Gitden (1) gloHD (1) goldenblog (1) goodreader (2) google (5) Grecsó (1) gyakorlati kérdések (68) gyártástechnológia (32) H2O (4) hachette (1) hack (2) hanlin (3) hanvon (4) harlequin (3) hármas könyvelés (4) harry potter (2) hvg (1) ibooks (3) icarus (1) idaságok (1) idpf (2) indesign (1) infografika (2) ingyen (1) introverziók (24) ipad (18) ipad mini (1) ipaq (1) iphone (3) ipubs (7) irex (5) iriver (4) irodalom (2) ismeretterjesztés (4) ismertetők (1) itunes (1) japán (1) játék (2) java (1) javascript (1) javítás (2) jegyzetelés (3) jelenkor (1) jókívánság (2) jótékonyság (3) jumbo (1) karácsony (7) képek (1) képregény (2) keres (1) kickstarter (1) kiegészítő (9) kínál (1) kindle (67) kindlegen (2) kindle dx (6) kindle fire (3) kindle wifi (5) kisepika (2) kleinheincz (5) kloos (1) kobo (21) kölcsönzés (1) kondor (3) konteo (1) könyvajánló (6) könyvesbolt (1) könyvhét (19) könyvkiadás (119) könyvmolyképző (9) könyvtár (6) könyvterjesztés (3) koobe (36) kötelező olvasmányok (1) közlemény (2) közösség (27) kritika (1) lámpa (3) laputa (1) lendink (1) libri (8) líra (2) Lithium (1) lrf (1) lrx (1) ludas matyi (1) magvető (3) makró (2) marketing (2) marvin (2) média (4) mediamarkt (1) megvilágítás (1) mek (4) mese (3) mesemasina (2) metaadat (1) micropayment (1) microsoft (2) middleware (1) mintakönyv (1) mkke (3) mobi (3) mobipocket (20) moly.hu (2) móra (1) msi (1) mu (1) műfaj (1) multimédia (1) multimediaplaza (31) n516 (1) ncore (1) nds (1) neal stephenson (1) nekrológ (1) német-magyar (1) networkshop (3) nook (7) nook2 (3) novella (2) oasis (2) oaxis (1) office (2) oktatás (2) olvasási nehézségek (2) omikk (1) one (1) onyx (9) openinkpot (1) Oravecz Nóra (1) orosz-magyar (1) összeesküvés (1) oszk (3) palm (1) pályázat (10) paperwhite (12) paradigmaváltás (1) paypal (2) pda (3) pdf (11) PearlHD (1) pendrive (1) pizza (2) plastic logic (4) plugin (1) pocketbook (16) podcast (2) popper (1) portal press (2) pottermore (1) prc (15) pre (1) premier (2) publio (5) rádió (4) Rajaniemi (1) rakuten (1) reb (1) rejtő (1) reklám (58) reMarkable (3) reMarkable2 (3) rendelés (2) re poszt (12) riport (1) rss (2) rtf (1) samsung (2) scalzi (7) scida (1) scribd (1) scribe (1) Semmelweis (1) SendToKindle (2) sf (12) sfmag (4) sfportal (18) sigil (2) sipix (1) slideware (1) sony (22) spanyol-magyar (1) specifikáció (2) spiritualitás (1) spotify (1) stanza (8) stardict (2) story (1) streaming (1) syllabux (1) szakdolgozat (1) szellemhadtest (1) szerkesztés (2) szerviz (1) szerzői ellentételezés (3) szerzői jogok (1) szerzői kiadás (6) színes (4) szótár (3) tab (1) táblázatok (1) tablet (10) tankönyv (1) tarandus (4) tarda (1) teaser (1) telefon (1) telekom (1) teszt (66) textr (17) tft (7) tilos (5) tok (2) tor (2) történelem (2) touch (2) txtr (6) typotex (4) t com (14) ulpius (10) üzleti modell (1) vásárlás (11) vegyesfelvágott (14) vendégposzt (4) verseny (5) vízpart (2) vizplex (3) vodafone (3) voyage (4) w3c (1) warez (14) wayteq (1) webáruház (1) web tablet (3) wifi (3) wiki (1) wisereader (1) word (2) xhtml (2) xml (2) yotaphone (1) zinio (1) zsoldos-díj (1) Címkefelhő

Linkek - források

A barátaim, innen onnan

Ügyfelek és szolgák 2.0

2011.10.17. 13:17 Dworkyll

 

Anno elég nagy port vert fel (indexcímlap) az Amazon ügyfélszolgákat fényező posztom. Nem gondoltam volna, hogy akár ügyfél, akár ügyfélszolga oldalon nagyon fokozni lehet az ott leírtakat. Pedig de. Következzék egy igazán kemény felhasználó, Tamás jól dokumentált kalandja a technikával és az Amazonnal

 

Dworkyll

Kindle garancia és osztódás

 

Az egész azzal a jónak tűnő ötlettel kezdődött, hogy elviszem a Kindle-t a kajak-túrára. Az Amazon reklám képe lebegett a szemem előtt, tudjátok, ahol egy nő a tengerparton olvas.

 

 

Marketing-valóság


Mint rendes Kindle felhasználó megértettem a mögöttes üzenetet is, hogy ez egy olyan eszköz, amit erős napsütésben, egy homokos strandon is lehet használni. Nem holmi lcd kijelzős tablet (nem mondjuk ki a nevét), ami olvashatatlan a napfényben és elromlik a homokban, hanem egy könyv, amit nem kell naponta töltögetni, és elég masszív (és olcsó) hogy ne kelljen vigyázni rá. Csöndes elégtétellel gondoltam szerencsétlen tablet tulajdonosokra, miközben becsomagoltam a Kindle-t az útra.


Kindle inkompatibilis környezet

A napfényben olvasással nem is volt gond, a masszivitást viszont kicsit túlbecsültem. Az olvasót gondosan beraktuk egy laptop mellé egy neoprén tokba, elvileg nem lehetett volna baja. Gyakorlatilag viszont valószínűleg nem szerette amikor begyömöszöltük a többi csomag mellé a kajakba. Az egyik bekapcsolásnál már csak annyit láttam, hogy a kijelző alsó harmada működik, a teteje egyáltalán nem.


A törött kijelző

Minden más működött, a készülék használható lett volna, ha átkonvertálom minden könyvem, hogy csak a lapok alsó harmadán legyen tartalom, vagy átszokok a felolvasó módra, ami viszont csak angol könyveknél működik. Hogy ez a baleset vajon belefér-e a garanciális feltételeknek megfelelő felhasználásba, az soha nem derül ki. Le nem ejtettük, igyekeztünk vigyázni rá, a mellette lévő laptopnak semmi baja nem volt, és sejtelmünk sincs mekkora erő hathatott rá. Mindenesetre elég lehangoló látvány volt a kedvenc kütyüből ronccsá alakult szerkezet, újabb erős jel, hogy nem érdemes drága és bonyolult eszközöket vinni túrázni. 
 

Hazaérve kitartó halogatásba kezdtem, mert nem tudtam mennyire bonyolult az Amazonnál kiharcolni egy garanciális cserét. Szerencsére öcsém is elrontotta valahogy a saját Kindle-jét, és felvilágosított, hogy csak fel kell hívnom őket, elmondani, hogy nem én tehetek semmiről és küldik a futárt, ami elviszi a régi olvasót és hozza az újat. Ő még ajándék kreditet is kapott a kellemetlenségek ellensúlyozására. Skype elérhetőséget nem találtam az amazon oldalán, olcsón csak kiemelt országokból lehet hívni őket, így maradt az a lehetőség, hogy a skype egyenlegem terhére hívom fel őket. Ezt mindenkinek ajánlom, pár 15-20 perces beszélgetés ára egy amarikai számmal a "hatalmas árversenyben küzdő" magyar szolgáltatóknál már olyan tétel lehet, amiből új eszközt is vásárolhatunk. A telefonszám fent van az amazon ügyfélszolgálat elérhetőségei között, de ide is írom: +12062660927

Az amazon láthatóan igyekszik komoly minőségű szolgáltatást nyújtani ezen a téren is. Magyarul nem beszélnek ugyan, a várakozási idő viszont jóval alacsonyabb mint mondjuk a UPC-nél, általában kevesebb mint egy perc, és külön kiemelném, hogy ez alatt az idő alatt sem a "Führ Elise" t kell hallgatni. Az ügyfélszolgák kedvesek és türelmesek. A híváshoz a kártyaszámot, saját nevet, szállítási címet, email címet érdemes előkészíteni, a legegyszerűbb ha belép az ember az Amazonra, és látja a többi adatot is. Azonosítani email címmel azonosítanak, ha a zajos vonalon nem sikerül bediktálni, akkor egy rendelés azonosítóval is beérik, a számokat könnyebb bemondani.

Az első áldozatommal, Wendyvel fél órát beszélgettünk és látszott, hogy hozzászokott a hülyékhez, nem akadt fent rajta, hogy csak a beszélgetés közben jövök rá, hogy az eszközt anno nem a saját, hanem a cég hozzáférésével rendeltem. Az már sajnos sok volt neki, amikor nem tudtam a hitelkártya számot, és megkértem várja meg míg belépek a szerverünkre, hogy a titkosított adatok közül előguberáljam. Másodszorra már előszedtem minden adatot, és a szintén türelmes fiatalemberrel 15 perc alatt egyeztettem le a részleteket. Rákérdezett, hogy mi történt az eszközzel, mondtam, hogy vigyáztunk rá, de elromlott a kijelző. Kérdezte, hogy nem érte-e víz, vagy ütés, mondtam, hogy nem. Ezt két mondatban elintéztük, elnézést kért a kellemetlenségért, és elmagyarázta, hogy mit fog tenni és mi a teendőm. A hozzáférésem terhére rendelt egy új eszközt, amit egy ajándék kártyával fizetett ki. Nekem semmit nem kellett tennem, csak átfutni a beérkező emaileket. A vicces rész, hogy nem úgy mint öcsémnek, nekem vissza se kellett küldenem a futárral az eszközt. Az utasítás annyi, hogy helyezzük el egy megfelelő hulladékudvarban. 
 


Pár nap múlva jön a "szokásos" email a UPS-től a vám meghatalmazással, ezt rutinosan kitöltjük, majd egy nap múlva a kezünkben az új Kindle. Töltés, bekapcsolás, majd a náluk vásárolt könyvek visszatöltése az archív elemek közül, és készen is vagyunk. Ha voltak más könyveink, azokat átszinkronizáljuk, majd normális esetben történetünknek vége is van.

Esetemben sajnos nem ez történt. Az új Kindle 2 nap múlva úgy kifagyott, hogy semmit nem tudtam vele kezdeni. Az egyetlen működő dolog a töltés jelző led volt rajta, de ez sem váltott sárgáról zöldre hosszas idő után sem.
 


Szakszerűtlen szétszerelés

Ekkor szedtem szét Kindle-t először, hátha akkumulátor gond van és a régiből átrakott elem megoldja a gondot. Nem oldotta meg. Ezen a ponton az ember kicsit elveszti a hitét az elektronikus könyvekben. A szobában eddig csöndesen duzzogó ósdi papírkönyvek kezdenek kajánul viselkedni, odatolakodnak az ember látóterébe, kénytelenek vagyunk rájönni, hogy a könyvek nem szoktak elromlani. Néha szétjön a kötés vagy a kelleténél nagyobb pörköltfoltok jelennek meg az oldalakon, de nem jutunk el odáig, hogy a könyvet vissza kelljen vinnünk a boltba kicserélni. Ráadásul még egy Kindle-nél is ritkábban kell tölteni őket.



Kb. 5000 éves kijelző, rossz képfrissítési sebesség, hosszú élettartam (forrás)

Kelet-Európai reflexekkel megáldva hívtam újra az Amazont. Nem felháborodva, hanem kissé röstellve, hogy én hülye felhasználó már megint elrontottam valamit. Sőt, a helyükben azt gondolnám, hogy az ötletes magyar rájött, hogy ingyen rendelhet újabb eszközöket, csak telefonálnia kell egyet.


Aggódva figyelem a cég részvényeit, de túlélték a ténykedésem (forrás).

Az Amazon vállalati kultúrája viszont nem a Matávéhoz vagy a Magyar Postához hasonlít, ezek tényleg Amerikaiak. Kedvesen válaszolnak megint, küldik az eszközt megint, újabb pár nap és már három Kindle boldog tulajdonosa vagyok, amiből az egyik ráadásul még működik is.



3 Kindle és egy megbízható könyv

Egy amerikai történet itt véget is érne, én viszont buhera-ország büszke lakója vagyok. Ahogy a MÁV beton kerítések vagy teherautó kerekek izgatták annó a nyolvanas évek balatoni és velencei tavi vityilló építőinek fantáziáját, úgy kelleti előttem magát a két rossz Kindle. Az egyiknek a kijelzője rossz, a másiknak valami más baja van, valamit csak össze lehetne belőlük rakni. Pár perces keresgélés után már előttem is a video a kijelző cseréről. A zenét érdemes lehalkítani :)


Kijelző csere video a youtube-on

A Kindle szerelés ezen a szinten tényleg egyszerű. A hátlapot körömmel oldalt feszegetve le lehet pattintani. Utána kiszedjük az aksit - 2 csavar - majd az alaplapot - 19 csavar - egy nagyon kis csavarhúzóval. Ha ez megvan, akkor lehúzzuk a kijelző csatlakozását, majd óvatosan leemeljük az alaplapot.
 

Sok sok csavar

Ugyanezt elkövetjük a donornál, majd a jó alaplapot a jó kijelzőhöz, a rosszat pedig a rosszhoz csatlakoztatjuk. 


 

Törött kijelző belülről

Megint sokat csavarozunk, hátfedelet vissszapattintjuk, majd leállítjuk a stoppert, ami kb 40 percet mutat. Remegő kézzel kapcsoljuk be teremtményünket, ami gond nélkül elindul.



Feltámad az e-hulladék

Ebben az időpillantban már két teljesen jó és egy teljesen rossz Kindle boldog tulajdonosa vagyok. Két olvasóm lett egyből, mert sikerült az egyiket elrontani. Megtehetném, hogy többet nem kapcsolom be a wifit és USB-n töltve a könyveket használom az első kindle-t, hátha az amazon figyeli előkerül-e olyan készülék ami elvileg nem működik. Ehelyett kíváncsiságból felhívom az Amazont, tudatni velük, hogy közösen megkettőztük ekönyv-olvasóim számát és hogy kikérjem a véleményüket, hogy mi is a teendő ebben a helyzetben. Végülis olyan hulladékot hasznosítottam újra, amiről ők lemondtak, gondolom nem fognak haragudni érte.



Gyűjtemény, lassan e-könyvespolc kell

A szokásosan kedves ügyfélszolgálatos először nem érti, mit csináltam a hulladékkal, de aztán kicsit bizonytalanul, de elmagyarázza, hogy a régi rossz Kindle-t ők deaktiválták, tehát nem lehet Amazon hozzáféréshez regisztrálni (nem próbáltam ki), de nincs bajuk vele, ha amúgy használom. Ezek után már csak azt kellett eldöntenem, kinek adom oda a felesleges Kindle-t, de ez könnyen megy, hiszen itthon nem feltétlen az Amazon boltban való vásárlás egy e-könyv olvasó elsődleges funkciója.

Az azóta eltelt pár hétben szerencsére nem kellett többször hívnom az Amazont :)

 

39 komment

Címkék: javítás amazon vízpart gyakorlati kérdések

A bejegyzés trackback címe:

https://ekonyvolvaso.blog.hu/api/trackback/id/tr753309200

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

spontan · http://erdekessegek.info 2011.10.17. 20:47:53

"Sőt, a helyükben azt gondolnám, hogy az ötletes magyar rájött, hogy ingyen rendelhet újabb eszközöket, csak telefonálnia kell egyet."

Ezért talán nem volt jó ötlet ilyen részletesen leírni a dolgot. Egy-két élelmes honfitársunk esetleg rááll majd a Kindle szaporításra, aminek következtében az Amazon a jövőben nem biztos, hogy hasonlóan készséges lesz a magyar ügyfelekkel.

Dworkyll · http://ekonyvolvaso.blog.hu/ 2011.10.17. 21:18:40

@spontan: Elvileg lehet igazad, de ettől mégsem félek.

1. elég jól kell angolul beszélni a trükközéshez.
2. az Amazon által távolról deaktivált kütyün nem működik a wifi, az email kliens, és pl. a Collection kezelés
3. tudják a hitelkártya-számot, és huncutkodás esetén simán ráterhelik a plusz vasat.

Okos Tojás "csinál" így egy kiherélt Kindle-t. ugyan mihez kezd vele, mennyiért tudja elpattintani?

igazine 2011.10.17. 21:25:35

Nálam ugyanez az eredmény: kabát belsőzseb, első nap remekül bírta, második nap kijelző kampec :( azóta csak bőrtok. amennyire masszív(nak tűnik) a cucc, a kijelző sajnos nagyon érzékeny

spontan · http://erdekessegek.info 2011.10.17. 21:28:33

@Dworkyll: angolul tudnak az élelmes emberek, ez nem probléma, a kiherélt Kindle-t meg el lehet pl. adni feleáron, így is megéri, könyveket lehet rá tölteni így is, legfeljebb collection nélkül csak néhány tucatot praktikusan, de értelme amúgy sincs egyszerre ezer könyvet rárakni

Én is abban bízom, hogy a hitelkártya esetleg visszatartó erő lehet, illetve hogy nagyobb mennyiségben azért nehéz lenne űzni a dolgot

huppy 2011.10.18. 09:10:19

Cool stroy bro :D.
Én is most tervezek beszerezni egyet (mint láthattad másik blogbejegyzésednél). Hát én rosszul lennék ha beadná a kulcsot az új jövevény :D. Jut eszembe a megjavult Kindlet nem szeretnéd eladni? :P

Polemius 2011.10.18. 09:13:58

Úgy vélem, ha gyanúsan sokszor előfordulna többszöri meghibásodás, egyszerűen visszakérnék újra a hibás készülékeket, vagy fényképet kérnének a régi miszlikbe aprításáról, mint azt a Logitech szokta.

Tamas · http://tamas.terray.hu 2011.10.18. 09:21:36

@huppy, kösz a dícséretet, és nem, nem adom el, nem akarok vele kereskedni, ha már a semmiből jött :)

huppy 2011.10.18. 09:24:17

@Tamas: Oké, jogos :). Mindenesetre hamarosan én is Kindle tulaj leszel elvileg, habár csak Kindle 2. Remélem a 2-es verzió nem adja meg magát ennyire könnyen :D.

flattrforhungary · http://flattrforhungary.blog.hu/ 2011.10.18. 15:19:39

A tokkal is vigyázni kell. Nekem abba sikerült beletörni egy egészen finom mozdulattal. Tegnap délután hívtuk az ügyfélszolgálatot, és ma délelőtt megjött az új Kindle az új tokkal. 30 napon belül kell visszaküldenem a romlottakat. Így meg Londonban, ez se rossz.

kIára 2011.10.18. 16:38:18

@Tamas:
A törött Kindle-l mi lett?
Az enyémnek – akárcsak Dworkyllnál – berepedt mindkét sarka, de csupán emiatt nem cserélném.
Ám egy használaton kívüli felső keretet átpattintanék rá, ha neked már nem kell.

melchiator 2011.10.18. 18:37:39

Bőrtokkal mi a tapasztalat? Bírja a "gyűrődést"?

Pár hete nekem rendszeresen kifagyott. De úgy, hogy a software valami végtelen ciklusba keveredhetett és nem tudott standby-ba menni, így le is merült. A vége felé ezt már kétnaponta megcsinálta. Restart nem segített. Már elkezdtem keresgélni az Amazon üszi számát, amikor még egy utolsó ötlettől vezérelve letöröltem az összes rajta lévő könyvet és csináltam egy újraindítást. Azóta is tökéletesen működik. Hangsúlyozom, hogy én semmi modifikációt nem tettem rá, gyári állapotban volt. Csak és kizárólag könyveket töltöttem rá, és azokat sem USB-n, hanem Whisperneten keresztül.
Azóta nem töltök rá sok könyvet, csak 4-5 van rajta mindig és tökéletesen működik.

huppy 2011.10.18. 18:51:51

@melchiator: Ott valószínűleg az lehetett a ludas, hogy egy könyv vagy sérült volt vagy valamilyen szoftveres interrupt hatás miatt nem sikerült rendesen megnyitni és a szerencsétlen Kindle állandóan ezzel próbálkozott a háttérben. Esetleg az egyik fájl tulajdonságaiban volt valami kesze-kusza dolog így nem tudta beolvasni a fájl/könyv listába rendesen.
Én nem értek konkrétan a Kindleökhöz csak úgy általában az informatikához :). De szerintem nyugodtan rakhatsz rá könyveket többet is, csak próbáld ne u.azokat esetleg.

huppy 2011.10.18. 18:55:01

@kIára: Berepedt a sarka? o.O Ne már hogy ezek a Kindleök ennyire ne bírják a strapát :O. Konkrétan mi repedt be rajta?

Atyaman 2011.10.18. 19:16:29

@huppy: Ilyen hajszálrepedésről van szó: www.kindleboards.com/index.php/topic,48953.50.html
Nekem is jelentkezett a kijelző két alsó sarka alatt, de több hónapja jött elő és azóta nem romlott, így egy kis esztétikai hibának tudom be. Lehetett volna cserélni, de nem láttam értelmét emiatt fáradni.

Atyaman 2011.10.18. 19:22:03

@melchiator: @huppy: huppy nagyon jól ráérzett a lehetséges probléma forrásra. A kindle minden könyvet (legalábbis a szöveges tartalmúakat) indexeli, a keresés meggyorsítása céljából. Ha valamelyik könyvnél elakad az indexelés az simán lemerítheti a Kindle-t. Ellenőrizni úgy lehet, hogy nincs-e ilyen probléma ha valami teljesen lehetetlen karaktersorozatra keresünk rá a főmenüből (pl.: "dsaffd"). Ha ezután látunk olyat, hogy items not yet indexed (#), akkor ott indexelés folyik a háttérben.

huppy 2011.10.18. 19:34:44

@Atyaman: Aha... hát azért szépnek nem szép :D. Remélem a K4-nél már nem fordul elő. Ránézésre más anyagból is van és a kialakítása is különböző.

ttttamas 2011.10.21. 11:44:19

@Klára egyelőre megtartom alkatrésznek a töröttet, okulva az eddigiekből :(

melchiator 2011.10.26. 22:06:15

Köszi a javaslatokat! Közben odáig jutottam, hogy abban az esetben fagyogat, ha Collection-t készítek és belepakolom a könyveket. Sajnos nem reprodukálható a hiba, nem találtam meg, hogy mikor következik be, de relatíve gyakran :( Valószínűleg ügyfélszolgálat hívás lesz a dologból...

Pilota77 2011.10.27. 20:11:36

@Dworkyll: Szia. Ha még nálad van a javított Kindle én szívesen megvenném.
Köszi

Atyaman 2011.10.27. 20:44:39

@Pilota77: A posztot ttamas írta, így a javított Kindle is az övé, ám azt nem kívánja eladni:

ekonyvolvaso.blog.hu/2011/10/17/ugyfelek_es_szolgak_2_0/fullcommentlist/1#c14719538

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2011.11.02. 16:33:06

elrontottam az enyemet, ugyanaz a problema, hogy csak a fele kepernyon mukodik. Viszont a briteknel vettem, egy haverom hozta haza, mikozben en Csehorszagba koltoztem es most Svedorszagban dolgozoam, ahova megrendeltem a Kindle 4-emet immar a amazon.com-rol.

Most el kell juttatnom Angliaba a regit es hivnom a garancialis szamot.

koszi az otletet, bar nem tudom mit kezdek a keyboardos Kindle 3-mal, amikor kozben lett van egy Kindle 4-em es ket het mulva megkapom a SONY PRS-T1-emet.

Egyebkent eddig Kindle 4 > Kindle 3, de az igazi fight majd a Kindle Touch vs. Sony PRS-T1 lesz.

sydneybeachgirl 2011.11.05. 05:00:55

szegény Kindle....amúgy nem lehet hogy az édesvíz ártott neki? :) Én gyakran használom úgy ahogy a reklámképen a hölgy, tengerparton, homokban egyszer még bele is esett a készülék egy tócsába (sós vizes tócsába tok nélkül) semmi baja nem lett....

Wierra 2011.11.08. 13:06:52

Eddig nem úgy volt, hogy a meghibásodott readert vissza kellett küldeni 30 napon belül az Amazonnak?

Aliko01 2011.11.08. 21:01:24

Sziasztok! Nekem lenne egy olyan kérdésem, hogy a K3-omnak hány hónapos/éves garija van? Csak mert rosszalkodik a drága...:S Remélem nem történik meg a legrosszabb, de ha jobblétre szenderül, vásárlástól számított mennyi időn belül zaklathatom érte az Üszit? Előre is köszönet az infóért!

Töpörtyű 2011.11.17. 09:08:09

Én tegnap nulláztam le a sajátomat (kb. fél métert esett).
A cserét úgy intézik, hogy bechargeolnak egy újat, elküldik, majd amikor visszakapják a régi rosszat, akkor jóváírják a számlán az árát. Legalábbis nekem tegnap így csinálták.

kopogi 2011.11.17. 11:37:23

Sziasztok!
A megrendelt olvasóm nem érkezett meg. A pénzt levonták, meg is jelent a szállításnál, hogy elindították a raktárból, de ennyi. Azóta is ott áll. Az UPS írja, hogy elkészítették a szállítólevelet, azonban a készülék még nem érkezett meg hozzájuk. Ennek 3 hete.
Kinek kell írni ilyen esetben. Milyen email címre?

Atyaman 2011.11.17. 12:33:25

@kopogi: www.amazon.com/gp/help/customer/display.html/ref=sv_kinc_9?ie=UTF8&nodeId=200127470

Jobb oldalon a Contact Us feliratra kattints. Utána valószínűleg meg kell adnod a felhasználóneved és jelszavad. Én úgy tippelem, hogy a "I need assistence with" résznél az "An order I placed"-et válaszd talán, ne a Kindle-t.

Mr. X 2011.11.19. 21:58:35

Én is a napokban tettem tönkre az enyémet (3g keyboard) oda nem figyelés miatt. Sajnos csere nem játszik - egyrészről mert tényleg én voltam a hunyó, másrészről pedig már idősebb 1 évnél szegény. A kijelzője ment tönkre ugyanígy, az alsó harmad működőképes.

Azon gondolkozom, hogy ha megveszem a sima kindle-t (legolcsóbb változat), akkor vajon cserélhető a kijelző a kettő között? Elvileg mindegyik ugyanakkora, kérdés, hogy belül a csatlakozók hogy vannak. Azért csak jó dolog volt a 3g free net meg az mp3 lejátszás.

kopogi 2011.11.20. 08:15:12

Erre sajnos nem tudok válaszolni, de nekem van Kindle Keyboard és az új Kindle is. Nekem a régi kijelzője - hiába ugyanaz a Pearl kijelző - sokkal kontrasztosabb. A "fehér" fehérebb. Ez esti fényeknél még zavaróbb. Legalábbis nekem.

MobilKém1 · http://mobilkem.hu 2011.12.03. 19:20:07

Ilyen szempontból az Amazon nagyon nobilis. Próbálnak egy korrekt rendszert kiépíteni, de azért kicsit naívnak is mondható,
hogy különösebb 'felülvizsgálat nélkül küldenek újat.

oregharcsa 2012.11.08. 10:40:41

Nekem az elektronika hibásodott meg. Gari már rég nincs rajta így más megoldást kellett találnom. Rendszertelenül újraindult és ezt teljes merülésig folytatta, vagy ha időben kivettem az akkut belőle akkor volt esélyem arra, hogy megint menjen pár napig rendesen. Persze ez a vége felé már hiú remény volt, végképp megadta magát a készülék. Így donor után néztem. Először a prohardveren majd utána a vaterán néztem körül, és ott találtam egy kijelző törött készüléket 12.000ft-ért. Megvettem és ez a video alapján cseréltem a a képernyőt.
Ez egy teljes szétszedést mutat.: www.youtube.com/watch?v=6BhTqbslijc&feature=related

Azóta ezt használom, tökéletesen működik.
Aki szeret barkácsolni annak ajánlom a video alapos tanulmányozását.

Szebi77 2012.12.01. 19:10:23

Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni, ma reggel tisztázatlan körülmények között ( egyszerűen nem értem, hogy történt ) el repedt a Kindle DX-em, szerencsére csak a kis pöcök bigyó, nem a fedlap vagy a képernyő. Még mindig elég húzós az ára + születésnapomra kaptam + nagyon nagyon szeretem + egyébként sem tudok másikat venni, szóval arra gondoltam ha valakinek, vagy ismerősnek otthon van egy olyan aminek a belseje nem jó, megvenném, vagy tudtok egy szervízt légy szíves szóljatok. Nagyon köszönöm előre is.

Mike76 2013.01.14. 21:41:12

Kérdéssel fordulnék hozzátok, találkozott-e már más is hasonló problémával. Van egy defektes Kindlem meg egy Erste Virtuális Visa kártyám. Az Amazon ügyfélszolgálat nagyon készséges volt, minden további nélkül küldenének cserekészüléket, csakhogy a kártyám sehogy nem akar "authorized" lenni - pedig bőven rajta van egy új Kindle ellenértéke is, és annak ellenére, hogy nem fogadja el a rendszer, könnyedén vásároltam vele mai nap könyvet az Amazontól.

Komavary · http://orokorom.freeblog.hu 2013.01.15. 04:57:10

@Mike76: mekkora a napi keret? Nem lehet, hogy az a baj?

Mike76 2013.01.15. 06:10:22

@Komavary:A napi limitet egy új Kindle áránál (beleértve a szállítási díjat, vámot, áfát, stb.) nagyobbra állítottam arra az esetre, ha esetleg a régi készülék visszaküldéséig zárolni szeretnék ezt az összeget - szóval nem hiszem, hogy ez lenne a probléma. Amiért nem értem a dolgot, az az, hogy mint említettem ugyanezt a kártyát simán használtam az Amazonnál könyvvásárlásra - azt követően, hogy az ügyfélszolgálatos közölte, miszerint nem "authorized"...

Mike76 2013.01.15. 18:19:47

Nos, az Amazon hihetetlenül rugalmas ügyfélszolgálatának köszönhetően megoldódott a kérdés, bár nem volt egyszerű. Röviden leírom a teljes történetet, mert még mindig nehezen hiszem el, hogy így is lehet.
Nemrég másodkészüléknek vettem egy Special Offeres kis Kindle-t az egyik apróhirdetéses oldalon keresztül. Sajnos hamar előjött egy fura hiba: pár perc olvasás után megbolondult a képfrissítés, a kontraszt elromlott, a háttér a szokásos világosszürke helyett középszürke maradt a villanás után. Chaten röviden elmondtam a problémát az ügyfélszolgálatnak, ahol miután kitárgyaltuk, hogy minden módot kipróbáltam a hiba korrigálására (hard reset, stb.) rögtön cserekészüléket ajánlottak, majd visszakoztak, mondván csak US címre tudnák küldeni. Rövid vacillálás után az ügyintézőnek eszébe jutott, hogy talán a reklámok okozzák a problémát, ezért ingyen és bérmentve reklámmentesítette a készüléket. Akkor úgy tűnt, hogy ez tényleg segített, ezért ennyiben maradtunk. Egy darabig nem is használtam ezt a Kindle-t, majd amikor megint elővettem ismét jelentkezett a hiba. Irány a chat, nagyon készségesek voltak, most már érdekes módon a magyar cím sem volt probléma, készítették is elő a cserekészüléket, majd közölték, hogy sajnos a rendszer nem fogadja el a kártyámat (amivel egyébként aznap vettem könyvet az Amazontól...). Limitmódosítás, újabb próbálkozás a chaten, de továbbra sem ment. Ezután felhívtam a bankot, ahol ötletük sem volt, nem láttak semmiféle próbálkozást az Amazon részéről, segíteni nem tudtak, azzal nyugtattak, hogy van ilyen átmeneti hiba. Ismételt próba az Amazonnál, ismét kudarc, nem jó a kártya. Limit emelése az egekbe (hátha...), újabb ügyintéző (immár a negyedik), változatlanul nem fogadja el a rendszer a kártyát. Ekkor jött a csoda, a hölgy ekkor nem azt kérte, amit a többiek - vagyis hogy megint beszéljek a bankkal - hanem azt mondta, megpróbálja más úton megoldani a problémát. A vége az lett, hogy adott egy 89$-os promóciós kreditet, amivel rendelhettem egy vadiúj készüléket, majd lenullázta a szállítási költséget is, így most egy 0$-os Kindle van úton felém. Tényleg le a kalappal előttük, ilyen fokú rugalmasságra azért nem számítottam.
A régi készülék visszaküldésére vonatkozó jólnevelt kérdésemre viszont kissé ellentmondásosan válaszolt, mintha csak ajánlott opció lenne és nem kötelező (zárolva ugye semmi nincs a számlámon). A visszaigazoló emailben csak egy postai cím jött, meg egy link ahol megadhatom a tracking infót meg a szállítási költséget - se fuvarlevél, se kinyomtatható matrica.
süti beállítások módosítása