Állandó rovatok

A RADAR az e-könyv olvasó blog "kis-színes" híreinek társasági gyűjtőposztja. Ha találtál valami témánkba vágót, firkáld ide. Ha izgalmas új könyvmegjelenésbe futottál, oszd meg velünk a KÖNYVRADARon. Köszönjük, a műfaj nevében.

Ha eladó készüléked van, vagy használt kütyüt keresel, a KERES-KÍNÁL rovatunkat ajánljuk figyelmedbe.

Ha valami nyomja a lelked, ha összemérnéd az érveidet másokéval, gyere a DÜHÖNGŐbe. Belépés csak gumicsontokkal.

A fölösleges konfliktusokat elkerülendő megköszönjük, hogy tiszteleben tartod az E-tikettünket.

Ha adakozni akarsz, itt megteheted:

Jelenleg 45.700 HUF-nál járunk. Amire használni fogjuk: blogtalálkozó, wiki, saját domain. Nagyjából ebben a sorrendben :-) Jelképes díjazások: a legjobban pörgő e-könyveknek (Nobel Pizza, 2012-ben három darab), a legszebb ekönyveket készítő műhelyeknek (Szépség Pizza,  2013-ban, három darab).

GYIK - Szerszámosláda

Aki még csak most kezd barátkozni a villanykönyvekkel, kezdje a tájékozódást a GYIK rovatban.

Vannak még:

Válassz és rendelj Kindle-t innen

Mobipocket (prc) gyártási okosságok (Kindle, Kindle for appok)

Epub (Koobe, Nook, iOS, Android) gyártási okosságok kezdőknek és haladóknak 

Kiváló szótárak mindenre, ami bírja.

Sok Kindle trükk.

Kiváló magyar metadata-kollektorok a Calibréhez

Eszközismertetők

Boltismertetők

 

Utolsó kommentek

Címkék

1150 (1) 214 (1) 3g (4) 4700 (1) 600 (1) a9 (1) adamobooks (2) adásvétel (1) ADE (1) adobe (8) ad astra (18) áfa (12) agave (30) ajándék (5) akció (12) aldiko (1) alex (1) alexandra (4) állás (1) amazon (67) android (11) angol-magyar (1) animus (1) antikvárium.hu (1) antireklám (1) apad (1) app (5) apple (17) archiválás (1) asus (1) athena (1) athenaeum (1) atlantis (2) aura (7) avana (1) azw (1) banks (1) Baráth Kati (2) barnes&noble (14) beagle (2) bebook (2) bebook2 (1) bejelentés (3) bemutató (8) biblieteka (2) bigyó (1) blog (1) blogbuli (2) blogtalálkozó (2) bme (1) bookandwalk (4) bookdesigner (2) bookeen (3) bookgem (4) bookline (9) bookmarklet (1) boox (4) budapest noir (1) büntetés (7) calibre (4) Canvas (1) céghírek (1) ces (1) cikkajánló (4) clara (3) cloud (3) co2co (1) coelho (1) cool er (2) crowdfunding (1) crunchpad (1) csőd (1) cybook (8) dedikálás (2) deltavision (1) dibook (16) digitalbooks (12) diploma (1) disney (1) diszlexia (1) doctorow (1) dr1000 (1) dr800 (2) dragomán (1) drm (36) e-könyv (1) e-könyvészet (8) e800 (1) ebooks in Hungary (1) eclassic (5) eclicto (2) édesvíz (3) edge (1) edition 2 (1) eebook platform (1) egyesülés (2) ekm (43) ekönyv-terjesztés (3) ekulturaTV (2) elméleti kérdések (89) ELTE (1) enciklopédia kiadó (1) entourage (1) epub (68) epubcheck (2) események (9) eslick (1) etikett (1) EU (4) e gyetem (4) e könyv (19) e könyvesbolt (40) e könyvtár (3) e könyv formázás (8) e papír (12) fapados (1) fapadoskönyv (9) felmérések (21) firmware (4) fizetés (1) flepia (1) flightcrew (1) fontok (8) forgatókönyv (1) forma (3) formátum (5) fórum (3) frankfurt (2) frissítés (3) fujitsu (1) fumax (2) GABO (3) galaktika (7) galaxytab (1) garancia (1) Gitden (1) gloHD (1) goldenblog (1) goodreader (2) google (5) Grecsó (1) gyakorlati kérdések (68) gyártástechnológia (32) H2O (4) hachette (1) hack (2) hanlin (3) hanvon (4) harlequin (3) hármas könyvelés (4) harry potter (2) hvg (1) ibooks (3) icarus (1) idaságok (1) idpf (2) indesign (1) infografika (2) ingyen (1) introverziók (24) ipad (18) ipad mini (1) ipaq (1) iphone (3) ipubs (7) irex (5) iriver (4) irodalom (2) ismeretterjesztés (4) ismertetők (1) itunes (1) japán (1) játék (2) java (1) javascript (1) javítás (2) jegyzetelés (3) jelenkor (1) jókívánság (2) jótékonyság (3) jumbo (1) karácsony (7) képek (1) képregény (2) keres (1) kickstarter (1) kiegészítő (9) kínál (1) kindle (67) kindlegen (2) kindle dx (6) kindle fire (3) kindle wifi (5) kisepika (2) kleinheincz (5) kloos (1) kobo (21) kölcsönzés (1) kondor (3) konteo (1) könyvajánló (6) könyvesbolt (1) könyvhét (19) könyvkiadás (119) könyvmolyképző (9) könyvtár (6) könyvterjesztés (3) koobe (36) kötelező olvasmányok (1) közlemény (2) közösség (27) kritika (1) lámpa (3) laputa (1) lendink (1) libri (8) líra (2) Lithium (1) lrf (1) lrx (1) ludas matyi (1) magvető (3) makró (2) marketing (2) marvin (2) média (4) mediamarkt (1) megvilágítás (1) mek (4) mese (3) mesemasina (2) metaadat (1) micropayment (1) microsoft (2) middleware (1) mintakönyv (1) mkke (3) mobi (3) mobipocket (20) moly.hu (2) móra (1) msi (1) mu (1) műfaj (1) multimédia (1) multimediaplaza (31) n516 (1) ncore (1) nds (1) neal stephenson (1) nekrológ (1) német-magyar (1) networkshop (3) nook (7) nook2 (3) novella (2) oasis (2) oaxis (1) office (2) oktatás (2) olvasási nehézségek (2) omikk (1) one (1) onyx (9) openinkpot (1) Oravecz Nóra (1) orosz-magyar (1) összeesküvés (1) oszk (3) palm (1) pályázat (10) paperwhite (12) paradigmaváltás (1) paypal (2) pda (3) pdf (11) PearlHD (1) pendrive (1) pizza (2) plastic logic (4) plugin (1) pocketbook (16) podcast (2) popper (1) portal press (2) pottermore (1) prc (15) pre (1) premier (2) publio (5) rádió (4) Rajaniemi (1) rakuten (1) reb (1) rejtő (1) reklám (58) reMarkable (3) reMarkable2 (3) rendelés (2) re poszt (12) riport (1) rss (2) rtf (1) samsung (2) scalzi (7) scida (1) scribd (1) scribe (1) Semmelweis (1) SendToKindle (2) sf (12) sfmag (4) sfportal (18) sigil (2) sipix (1) slideware (1) sony (22) spanyol-magyar (1) specifikáció (2) spiritualitás (1) spotify (1) stanza (8) stardict (2) story (1) streaming (1) syllabux (1) szakdolgozat (1) szellemhadtest (1) szerkesztés (2) szerviz (1) szerzői ellentételezés (3) szerzői jogok (1) szerzői kiadás (6) színes (4) szótár (3) tab (1) táblázatok (1) tablet (10) tankönyv (1) tarandus (4) tarda (1) teaser (1) telefon (1) telekom (1) teszt (66) textr (17) tft (7) tilos (5) tok (2) tor (2) történelem (2) touch (2) txtr (6) typotex (4) t com (14) ulpius (10) üzleti modell (1) vásárlás (11) vegyesfelvágott (14) vendégposzt (4) verseny (5) vízpart (2) vizplex (3) vodafone (3) voyage (4) w3c (1) warez (14) wayteq (1) webáruház (1) web tablet (3) wifi (3) wiki (1) wisereader (1) word (2) xhtml (2) xml (2) yotaphone (1) zinio (1) zsoldos-díj (1) Címkefelhő

Linkek - források

A barátaim, innen onnan

Introverziók: amikor otthon hagytam az olvasómat

2011.10.16. 07:25 Dworkyll

Ha lenne anonim betűfüggők szervezete, biztos ott lennék. Felállnék a sok ember előtt és azt mondanám, *** vagyok, és betűfüggő, hat éves korom óta. Mindig és mindent elolvasok, ha azt mások veszélyeztetése nélkül megtehetem. Olvastam cipőbekötés közben (anyám szerint), olvastam minden létező közlekedési eszközön (ha nem vezettem). Elolvasom, ami az ételek csomagolására van írva. A mélypont az volt, amikor egyszer betűket vettem észre a WC papíron (nem sikerült túl jól a papírpépesítés), és megpróbáltam kitalálni, miről szólt.

A könyvek a legjobbak persze. Hosszúak, érdekesek. Meg lehet bennük merítkezni. Minimális ráfordítással visznek el oda és akkorra, ahova akarom. És ha egyszer oda akarok eljutni, ahova még senki előttem, akkor majd írok én is egy könyvet. (Egyelőre ez a veszély azért nem fenyeget).

A könyveknek számomra éppen ezért nem a formátuma az érdekes, hanem hogy minél jobban szolgálják, minél kényelmesebbé tegyék ezt a fajta eszképizmust. A pillanat elhagyásának azonnali és tökéletes lehetőségét.

Több, mint tíz éve hordok magamnál valamilyen hosszú és sok szöveg megjelenítésére alkalmas eszközt. Egy Palm 3 volt az első ilyen szerkezet, az iSilo nevű alkalmazással. kőkemény 160x160 pixel, LCD. És azóta nincs nap és helyzet, hogy ne lenne kézközelben ilyesmi. Unalmas értekezlet? Várni kell a sorban a pénztárnál? Sok a reklám a film előtt a moziban? (Háttérvilágítás rulez :-) . Várakozni kell a színház előcsarnokában a szünetben, mert a női vécék áteresztőképessége a töredéke a férfiakénak? Olvasnék még egy kicsit, de tényleg csak egy kicsit elalvás előtt, lehetőleg lámpa nélkül?

Persze haladok a korral, előbb egy Koobe Junior, a játszótéri gyerekpásztorlások verhetetlen bajnoka, majd egy K3 tulajdonosaként már az eInk előnyeit habzsolom. Alap, hogy bármikor belefuthatok valami holt időbe, amikor várni kell. Ha van nálam olvasó, akkor nincs holt idő, mert lehet olvasni. Ezért mindig van nálam olvasó. Igen, a kádban is.

Egyszer otthon hagytam.

Amikor munkába menet tudatosult bennem, hogy az alapból 10+ kilós menetfelszerelésem 247 grammal kevesebb a szokásosnál, kicsiny híján erőt vett rajtam a pánik. Mi lesz velem most? Itt leszek bezárva ebbe a valóságba! Pedig nem is szeretem a horrort, ha nem legalább egy Stephen King írja, hanem a Véleményvezér.

Bátor voltam, nem fordultam vissza. Lesz ami lesz, ma csak azt olvasom (már a holt időkben persze), ami szembe jön.

Kellemetlen, és a szokásosnál hosszabb nap volt. Legalábbis érzésre. Kicsit olyan, mintha meztelen lennék. Pontosabban fölvértezetlen. Mert egy olvasóval el lehet szökni a kellemetlenségek elől. 

Sokban hasonlít a jól megválasztott droghasználatra. Igaz azt büntetik, és a fogyasztóknak sok más problámája lehet, míg olvasottnak lenni erény. Talán ezért is nem anonimok a betűfüggők.

Azóta mindenesetre sokkal alaposabban ellenőrzöm a felszerelésemet indulás előtt.

32 komment

Címkék: introverziók

A bejegyzés trackback címe:

https://ekonyvolvaso.blog.hu/api/trackback/id/tr153306161

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Köcsög Duda 2011.10.16. 15:12:33

Akár én is írhattam volna. Annyi különbséggel, hogy nekem az anonim szó sem okozott volna problémát.
Nagyon rossz hibás szöveget olvasni. Rosszabb, mint ha nincs mit.

Dworkyll · http://ekonyvolvaso.blog.hu/ 2011.10.16. 22:00:15

@scan_dal: Aquila non captat muscas :-)) Egyébként meg ajánlom a figyelmedbe ezt a remek latin nyelvleckét: www.youtube.com/watch?v=CwEIkXMfL1E

Q-rious 2011.10.16. 22:19:28

Én is pont így :)

JoeP · http://mivanvelem.hu 2011.10.16. 22:43:21

"olvastam minden létező közlekedési eszközön (ha nem vezettem)"

Megalkuvó vagy. :D

Komavary · http://orokorom.freeblog.hu 2011.10.17. 05:30:46

Ezért van nálam mindig hangoskönyv is. (Azt lehet vezetés közben is olvasni.) Meg könyv a táskában, könyv bent, stb.

"Sokban hasonlít a jól megválasztott droghasználatra. Igaz azt büntetik,"

A jól megválasztott droghasználatot nem büntetik :p :koffeinista:

TryMan 2011.10.17. 11:19:42

Ezért kell a telefonra is valamilyen readerapp, problem solved.

Atyaman 2011.10.17. 11:37:50

@TryMan: Na jó, de nem mindenkinek van olyan telefonja, ami appokat tud futtatni. Részemről ezért is preferálom (és alkalmazom is nap, mint nap) Komavary módszerét a hangoskönyvekkel. A metroig hangoskönyv, ott hangoskönyv kikapcs, e-olvasó elő, majd ha leszállok akkor e-olvasó eltesz, hangoskönyv bekapcs :)

Komavary · http://orokorom.freeblog.hu 2011.10.17. 11:42:26

@Atyaman: Kb. ugyanígy csinálom. Most már csak az kéne, hogy a Kindle5 tudjon hangoskönyvet papírkönyvvel szinkronizálni. :p

Dworkyll · http://ekonyvolvaso.blog.hu/ 2011.10.17. 11:46:58

@TryMan: őő, sajnos nem. Egyrészt a telefonos readerapp az kapudrog, ha beljebb vagy, akkor az már kevés lesz. A másik, hogy egy legalább annyira jó olvasprogitt, mint a mobipocket reader a windows mobile-on volt, még nem bírtam találni. Se androidra, se iOS-re, se webOS-re.

Professzore · http://ekonyvolvaso.blog.hu 2011.10.17. 11:50:31

Én nem voltam kifejezett könyvmoly, bár ha a hév elkapott, akkor mindig, mindenütt. Ellenben 1996 körül az Apple Newton-on már olvastam e-t, utána a Palm Vx-en többször is (kibírt egy napot az akkumulátor, feltéve, hogy nem volt bekapcsolva a háttérvilágítás). 1998-ban (akkor könyvgyárosként) már afelől érdeklődtem az ismerettségi körömben, hogy ki olvasna elektronikusan. Nem volt érdeklődő.
Amikor 3 éve újítottam a HTC-re, drasztikusan megváltoztak az olvasási szokásaim, egy év alatt annyi könyvet olvastam el, mint annakelőtte 3-4 év alatt.

Mike76 2011.10.17. 16:40:13

Csatlakoznék a betűfüggőkhöz. Nálam is gyerekkorban kezdődött, egészen egyetemista korom végéig faltam a papírkönyveket, aztán jött egy kisebb hullámvölgy, amiből az elektronikus ketyerék rántottak ki. Jelenleg otthon e-inken (Koobe Junior/Kindle 4) olvasok, továbbképzések, utazások bizonytalan megvilágítású szállásain egy nemrégiben bagóért beszerzett IPAQ 216-ot használok erre a célra (ráadásként ezen még internetezni is kényelmesen lehet). Ami pedig mindig nálam van, az a SE W810i mobiltelefon, aminek ugyan csak 1,9" a kijelzője, de ez soha nem zavart igazán, irgalmatlan mennyiségű könyvet olvastam már el rajta (app sem kell hozzá, az mjbookmaker elnevezésű -egészen véletlenül orosz gyártmányú - programmal txt-ből gyártható vele futtatható java alkalmazás, amit bluetooth-on keresztül egyszerűen át lehet a telefonra küldeni).

Atyaman 2011.10.17. 16:51:22

@Komavary: Na az durva lenne :)

Persze ott az Amazonnak az Audible.com, szóval lehet, hogy majd egyszer megéljük, mikor a hangoskönyvet az e-könyvvel együtt bundle-ben lehet venni és szinkronizálnak egymáshoz.

TryMan 2011.10.18. 08:52:06

@Dworkyll: Nekem nem volt kapudrog, számomra tökéletes megoldás - arra az esetre amikor én is otthon hagyom a kindlet -, hogy a betűfüggésemet orvosolja. Valamilyen problémája az összes appnak van, engem pl a kindle is idegesít, hogy ahogy sorkizártságot kezeli.

ff48bp 2011.10.21. 08:43:13

Én sokat járok kerékpárral és nem akarom állandóan vinni az olvasót, viszont gyakran van időm olvasni, például amikor én maradok kint vigyázni a kerékpárokra, hogy meglegyenek visszafele is. Nagyon jól jött ilyenkor a telefonom, ami teljesen átlagos méretű, vagy átlagos kicsi méretű. Ezen van olvasóprogram és persze könyv is. A betűméret ezzel már nem gond, olyan nagyra választom, ami kényelmes a szemem fáradtságának függvényében, a fényesség is megfelelően szabályozható, hiszen amúgy sem napozni akarok, árnyékban pedig tökéletes. A kézben tartása pedig jóval könnyebb, mint egy tábla pc-é. Nos, így szoktam át szép lassan a telefonon olvasásra. Hiába van otthon Kindle meg tábla pc is, én otthon is inkább a telefont veszem elő. És ha épp sötét van, az éjszakai módra váltva sem vakítja a szemem. Kétségtelen, hogy egy Galaxy S azért jobb lenne, de úgy gondolom inkább próbálom kihasználni azt, ami van és szeretem ezt is. Már sok könyvet elolvastam rajta. Ha télen metrón utazom, nem zavar, ha nagy a tömeg és kevés a fény. Ez a Kindle esetében néha lehetetlenné tette az olvasást. Nem is tudnék igazán hátrányt mondani. Az elválasztás is elfogadható, a lapozás pillanatok alatt megtörténik a kis képernyőn. Szöveges könyveknél teljesen megfelelő. Csak akkor szoktam megijedni, ha telefonálnak, hiszen akkor hirtelen beugrik a hívás és azt sem tudom hol vagyok.

odium 2011.10.21. 11:11:50

@ff48bp:
Nekem Galaxy S-em van, de csak kényszerből olvasok rajt, nagyjából addig, amíg nem szerzek be egy Kindle 4-et.
Az SGS, ha sokat nyomkodják egy napig működik, pótakksit nincs kedvem cipelni. A kijelző hiába 4", nekem kicsi. A legfőbb érv pedig az e-ink.

ff48bp 2011.10.21. 14:06:20

Én nagyon odavoltam az e-inktől, de nem igazán szeretem. Az, hogy nem veri vissza a fényt a képernyő, az nem igaz. Metrón nagyon zavaró az állomás képe, ahogy villog, miközben megy a szerelvény. A kis telefont sokkal egyszerűbb úgy tartani, hogy ilyen ne legyen. Sötétben, vagy kevés fénynél ki kell kapcsolni, nem színes, csak olvasni tudok rajta, semmi mást, márpedig ez kevés nekem. Persze mindenkinek más jön be. Én nem használom, ott van már fél éve a polcon a tábla pcvel együtt. Illetve mások azért néha használják a családból őket, de nem mondom, hogy gyakran merülnek le az akksijaik a használattól. Én már várom a tábla pck végét, mert vakvágánynak tartom őket. Persze a telefon nem vált ki semmit a jelenlegi formájában, de biztos lesz valami változás ezen a fronton. Addig meg marad az asztali készülék, út közben meg a mindenes telefon (számomra).

Atyaman 2011.10.21. 18:13:52

@ff48bp: Akkor eléggé ember- vagy érzékszervfüggő ez a dolog. Nekem még sosem adódott olyan helyzetem metrón – de még külvárosi buszjáraton este sem –, hogy ne tudjam kényelmesen olvasni a Kindle-t. A fényvisszaverés nagyon kevés szögből jön csak elő, az sem zavart sosem.

Ma viszont még felhős ég mellett is képtelen voltam normálisan megnézni egy videót a telefonomon (maximálisra vett fényerő mellett), mert minden szögből tükröződött a kijelzője. Vagy az eget vagy a környező fákat vagy a saját pofázmányomat láttam vissza az erősen lecsökkent részletességű videó mellett. :(

huppy 2011.10.21. 19:20:19

@ff48bp: Nekem meg ma jött meg a K4-em és én viszont abszolut oda vagyok az e-inktől :D. A válaszideje lehetne egy kicsit jobb, de minden más tekintetben szarrá veri a TFT-ket. A színtelenségét is hamar elfelejtem a kontrasztossága miatt használat közben.
El nem tudom képzelni, hogy te hogy bírsz a telefonon hosszabb szövegeket elolvasni. Nekem egy Bladem van aminek nem olyan pici a kijelzője és a fényerőt is szoktam állítgatni, de egy közepes hosszúságú internetes cikk elolvasása után inkább félre teszem.

A tableteket én is vakvágánynak gondolom. Az e-book readerek azok amiknek ilyen formában van létjogosultságuk. Majd talán az e-ink technológia fejlődésével egyesül a kettő és egyben értelmet is nyer :).

ff48bp 2011.10.22. 09:44:32

Az a jó, hogy sokféle eszköz van és mindenki meg tudja találni a neki legjobban megfelelőt. Nekem szerencsém van, hogy itthon tarthatok ennyifélét (mert azért ennyire nem állok jól, hogy nyakra-főre veszem őket), így tényleg van választásom.
Amit a telefonon olvasok, az kizárólag regény és még keresem a tökéletes olvasót. Sajnos mindegyiknek van hátránya, legtöbbször a magyar elválasztás hiánya, vagy a lassúság. Az Fbreaderrel olvasok leginkább, de abban nagy kár, hogy kiszedi még az üres sorokat is, s emiatt néha zavaros az olvasás.
Az ilyen kijelzőknél nagyon kell vigyázni a kontrasztarányra, mert végül is ez egy fényforrás, így már kevés fénynél is átállok éjszakai módra, amikor a fekete háttér mellett szürke betűket használok. Kültéren pedig mindig kicsit sötétebbre veszem, hogy még lássam a szöveget, de ne érezzem, hogy világít. Így soha nem kápráztatja a szemem. A fényerősség állandó állítása szerintem ilyennél, de a tábláknál is kötelező. Szerencsére ez csak egy mozdulat. Az e-ink normál fénynél biztos, hogy kellemesebb a szemnek, de még hosszú órákat nem olvastam egyikkel sem, így hosszabb távon nem tudom megítélni. Az én olvasási szokásaimnál nincs különbség. Én még egy, vagy max. másfél óránál többet nem olvastam szerintem egy huzamban ilyen eszközökön.
Nálam egy korai Kindle van, nem tudom a betűk szürkesége mennyit változott, de az első két széria nem volt elég kontrasztos. A Koobe ebből a szempontból kellemesebb volt.
Ahogy így belegondolok, nekem nem is magával az e-inkkel van a gondom, hanem azzal, hogy nem cipelek magammal olyan készüléket, ami csak olvasásra jó, ráadásul a metrón sokszor cserben hagyott a kevés fénynél. Néha szinte szürkületi a sötétség egyébként is a kocsikban. Aztán meg otthon is ez van kéznél, s megszoktam talán? Mindenesetre megszerettem a telefont és örülök neki, hogy olvashatok rajta. Mellékesen: ha már ugyanazt a könyvet szeretném otthon más eszközön folytatni, az nem tudom hogy lenne lehetséges, mert akkor keresgélnem kellene, hol tartok, ahhoz meg lusta vagyok. Meg kellene belőle egy e-pub megy egy prc is, feltéve, hogy nincs fent a Coolreader a Kindle-n.
Tényleg, a prc ugráló sorvégei is nagyon idegesítettek, erre csak most emlékszem vissza.

Atyaman 2011.10.22. 11:05:02

@ff48bp: Ha 1-es vagy 2-es Kindle-öd van, akkor már én is sokkal jobban értem mire gondolsz :) Annak tényleg gyengébb a kontrasztja, mint az újabbaknak.

Coolreader van Kindle-re: www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=148850

A szinkronizálás is már megvan oldva. De sajnos csak K3 és K4 esetén: nemrég volt róla szó, hogy a saját dokumentumokat fel lehet tölteni az Amazon felhőjébe (egyénenként 5 Gb). Ezeket ha mobiban töltöd fel (vagy konvertálod őket), akkor tudja szinkronizálni pl. az olvasási pozíciót különböző Kindle szoftverek vagy vasak közt.

Amúgy az "ugráló"/"cakkos" sorvégek helyett én is egy fokkal jobban szeretem a teljes sorkizártságot. De mivel túlnyomó többségben angol nyelvű könyveket olvastam, annyira nem volt feltűnő ez a feature, hiszen az angol szavak általában rövidebbek a magyaroknál.

huppy 2011.10.22. 11:22:42

@Atyaman: Nem tudom mit értetek ugráló sorvégek alatt. Én most egy regényt olvasok rajta és teljesen jó. Bár mintha néhány helyen lemaradt volna egy-két üres sor, így előfordul hogy különálló srotyk egybefolynak, de ez a konvertáló hibája és lehet hogy az eredeti, letöltött forrásban is így van.

Egyébként először Calibrevel konvertáltam át rtfből MOBI-ba, de aztán mivel a könyv középső részénél rejtélyes módon beljebb állította jóval a margót, a Mobilpocket Creatorral konvertáltam docba mentett rtfből és ez már jóféle.

Egyébként ha nagy csend van ti is halljátok amikor a kijelző tartalmat vált a kattanást? Nem zavar csak érdekel hogy ez normális-e.

Atyaman 2011.10.22. 11:41:25

@huppy: A Kindle mobi parserének egy sajátosságát értjük az "ugráló" sorvégek alatt. Elvileg négy fő szövegigazítás létezik (balra, jobbra, középre, sorkizárt). A Kindle a sorkizártat kicsit a saját szája íze szerint jeleníti meg. Abban az esetben, ha egy megadott méretnél nagyobb szóközt kéne tennie a sorban lévő szavak közé, akkor inkább balra zártként jeleníti meg az adott sort. Pl. három hosszú szó van egymás után és pont nem férnek el egy sorban, akkor a Kindle nem úgy fogja megjeleníteni ezt a sort, hogy két szó kerül a bal és jobb oldali margó mellé, a harmadik pedig a következő sorba, hanem az első két sort balra igazítja, a harmadik pedig új sorba kerül.
Ebből az lesz, hogy az ilyen sorok nem érik el a jobb oldali margót. Azaz az elvileg konstans margótól való távolság elkezd "ugrálni".

»Egyébként ha nagy csend van ti is halljátok amikor a kijelző tartalmat vált a kattanást? Nem zavar csak érdekel hogy ez normális-e.«
Jaja, ez már nekem is feltűnt. Főleg éjjel, mikor teljes a csend és már túl közel bukik a le-lecsukló fejem a Kindle-höz :D

Atyaman 2011.10.22. 11:42:34

*"az első két sort balra igazítja"

Az első két szót, akartam írni :$

huppy 2011.10.22. 12:09:10

@Atyaman: Értem, hát ezzel sztem még nem találkoztam.

Viszont egyre több tanulós pdfet teszek rá és eddig 4-ből 3 tökéletesen tanulható volt, az egyik, ami egy A4-es formátumú könyv eredetileg, az eléggé necces mivel hasábokra van szedve és a Kinlel nem lehet, csak egy bizonyos léptékben lépkedni a nagyításnál. Viszont a hasáb pont úgy van hogy a két lépték határán fektetett kijelzőnél. Remélem azért ezt a "butaságot" orvosolják új frissítésekkel mert nem hinném hogy nehéz lenne megoldani.

Jó, akkor megnyugodtam. Ez a kattogós dolog valszeg az e-ink technológiára vezethető vissza egyébként.

Atyaman 2011.10.22. 12:24:18

@huppy: A Kindle pdf kezelése eddig sem javult az új firmware-ekkel. Sajnos egészen bizonyos vagyok benne, hogy ez így is fog maradni. Állítólag egy JB + Duokan kombó javít a pdf fronton, de még nem éreztem erősebb késztetést a próbára.

Amúgy én nem igazán kattanást hallok, hanem egy nagyon finom zúgást lapozásnál. És ugyanúgy hallom a régebbi verziós (Vizplex) eInkkel szerelt nook classic-omnál is feltéve, ha szinte a képernyőre tapasztom a fülem.

(Már előre látom, ahogy ennek a diskurzusnak a hatására pár kíváncsibb olvtárs az olvasóját fogja fülelni lapozás közben :-))

huppy 2011.10.22. 12:29:06

@Atyaman: Böngészés közben feltűnőbb mint lapozás közben. :)

Nem tudom én azért bízok benne, hogy ahogy egyre nagyobb hype övezi a Kindle olvasókat egyre jobban fognak a szoftveres támogatással is foglalkozni.
De amúgy nem rossz az a pdf kezelés, mert amúgy egész gyors. Talán gyorsabb mint a telefonom, pedig szerintem ebben nincs olyan erős hardver.

bosmajor 2011.10.22. 13:28:03

@ff48bp:
"Mellékesen: ha már ugyanazt a könyvet szeretném otthon más eszközön folytatni, az nem tudom hogy lenne lehetséges, mert akkor keresgélnem kellene, hol tartok, ahhoz meg lusta vagyok."

Ha FBReaderrel olvasol, ajánlom figyelmedbe az FBSync nevű alkalmazást (Android)

Atyaman 2011.10.22. 13:38:26

@huppy: a pdf támogatás Kindle-ön nem nagyon lesz másképp. Az oprendszere egy linuxra van ráhúzva, így a programozók nem tudják megtenni vele azt, amit a Sony-kkal vagy Nook-okkal, hogy rootolják és előbányásszák az androidos alapjaiket. Na ott a különböző androidos pdf olvasó appokat fel lehet applikáni. Bár a 6"-os kijelző miatt még azok sem lesznek ideálisak nagyobb képernyőhöz igazított pdf-ekhez.

Az Amazonnak meg semmilyen érdeke nem fűződik a pdf kezelés javításához. Ők e-könyveket akarnak eladni és a pdf nem e-könyves formátum. Nekik a jelenlegi helyzet ideális. Kisebb-nagyobb kompromisszumokkal használható a Kindle pdf nézegetője, de könyvek olvasására nem túl alkalmas. Ezzel szereznek egy plusz pontot a készülékek terítéséhez (amin vagy buknak, vagy nagyon minimálisat keresnek), de az e-könyveik eladását csak minimálisan rontják.

A szakkönyvek (újracsomagolt) pdf-ben való árulására már tettek egy kísérletet, az nagyon nem jött össze. Viszont most mennek az epub3 után a KF8 formátumukkal, ami hasonló dolgokra képes. Bővített stílusleíró és egyéb finomságok HTML 5-ös alapokon. Alkalmas a szakkönyvek, képregények és interaktív gyermekkönyvek megjelenítésére is. Én még direkt örülök is, hogy ebbe az irányba mozdulnak és nem a pdf vonalat erősítik. A legjobb persze egy közös (pl. epub) platform lenne, de az úgy néz ki, hogy nem fog megtörténni, és hogy miért nem arról megint csak esszéket lehetne írni.

Köcsög Duda 2011.11.01. 23:43:31

@Dworkyll: Jól van, látom, javítottad mindenütt, te kis nem kapkodós sasmadár. Akkor a következő lecke: a "hatéves" egybeírása.
süti beállítások módosítása