Prológus
Bár nem mindenhonnan látszik, de a XXI.-ik században vagyunk, és ez néha azzal jár, hogy ha valahol jól működik valami, akkor az is "be tud gyűrűzni" ebbe a kis országba is.
Az Amazon rendelési és szállítási képességei már sokak számára ismertek. Most szeretném megosztani a tapasztalataimat az Amazon ügyfélszolgálatáról.
Konfliktus
Történt pedig, hogy éppen egy kedves kiadónál e-vangelizáltam éppen, amikor a laposan beeső napfényben észrevettem, hogy a kedvenc olvasóm káváján fölbukkant egy hajszálrepedés. A kijelző bal alsó sarkánál volt, olyan csekély, hogy csak nagyon lapos és erős fényben vetett annyi árnyékot, hogy észre lehessen venni. Fogalmam sincs, hogy jöhetett össze, egyrészt vigyázok a vasra, mindig a tokjában van, másrészt eséstől a széle vagy a sarka sérülne. Talán valami helyszínelő fenomén kilogikázhatná.
A hajszálrepedés persze a működésben abszolút semmi gondot nem okozott, leginkább csak a perfekcionizmusomat piszkálta.
Gondolkodtam, töprengtem, és a végén minden mindegy alapon nekifutottam, az Amazon ügyfélszolgálatnak, tudnak-e valami okosat mondani. Viszonylag egyszerű őket megtalálni. Egy online űrlap kitöltésével nyitottam, és próbáltam az ügyet emailes csatornában tartani. Viszont a "zúzott Kindle" témában az Amazon a telefonos kapcsolatot erőlteti.
Ha kicsit közelebb laknék, simán föl is hívtak volna, de Magyarország nincs a visszahívós térképen, úgyhogy - elsőre legalábbis - innen kell hívni őket.
Level 1
Először egy kedves, bár a VoIP miatt borzasztó hangminőségű néni vette föl, aki nagyon nem akarta érteni, hogy mi a bajom, talán a túl ékes angolságom miatt. A szegedi akcentusú "bezel" szó nem volt a szótárában. Sok időt azonban nem fecsegtünk, mert beazonosított, és a rövid értetlenkedés után átkapcsolt egy gyakorlottabb kollégájához. Gondolom, ő lehetett a mezei troll-elhárító.
Level 2
Egy Marcus nevű úriember vett át, a hangminőség jelentékeny javulása mellett. A problémám elmondása kb. három mondatot vett igénybe. Erősködtem, hogy esetleg küldenék fényképet, de az nem érdekelte. Megállapodtunk abban, hogy fogalmam sincs, hogy került oda a repedés, de ez sem érdekelte túlzottan. Egyetlen érdekes kérdést tett föl roppant finoman és félénken: "Származott-e valamilyen károm a dologból?" Ezzel picit meglepett, magyar ügyfélszolgálat szájából ilyet még nem hallottam. Mondtam, hogy nem, károm az nem származott.
Erre hallhatóan megkönnyebbült, majd továbbléptünk. Először is pályára állított felém egy zsír új eszközt, ingyen és bérmentve, UPS által szállítva. Majd azzal a lendülettel elküldött még egy dokumentumcsomagot, fuvarlevelet (ezt értettem), meg két számlát, (ezt nem értettem, de nyilván az adminisztrációhoz kellett), amikkel a régi, repedt eszközt visszaküldhettem szintén az UPS-nek általa, szintén további költség nélkül. Finoman megemlítette, hogyha nem jutna vissza a régi olvasó hozzájuk 30 napon belül, akkor kénytelenek lesznek a cserének szánt darabot kifizettetni velem. Oké, ezzel együtt tudok élni. Cserébe megígérte, hogyha plusz költségem lenne a fuvarozással, akkor azt megtérítik. Ezt is kicsit nehezem tudtam érteni, nem ebben a kultúrkörben szocializálódtam.
Az UPS visszaküldés nem annyira magától értetődő. Kultúrhelyeken ú.n. Drop Off Pointokon lehet föladni, errefelé viszont külön kérni kell a csomagfelszedést, mert összevissza egy UPS telephely van Vecsésen. Ezt sikerült elkerülni, mert amikor meghozta a futár a cseredarabot, átadtam neki a kinyomtatott fuvarlevelet és a számlákat, és már vitte is a régi eszközt az új dobozába visszacsomagolva. Természetesen akkora már volt mentésem a régiről. Viszont a nagy sietség miatt fönnt maradt a vason a JailBreak, a jó kis saját képernyővédőkkel, meg az összes, saját gyártású anyagom, mellette SzkiFi hírei az utóbbi pár hétről. Egye fene.
Epilógus
Ott álltam hát egy szűz Kindle WiFivel. Verziója 3.0.2. Viszonylag hamar fölment az upgrade, és persze az utolsó JB a saját képernyővédőimmel.
A csereolvasó már hozzá volt kötve az Amazon accountomhoz. A Manage Your Kindle lapon először is de-regisztráltam az első olvasót. Utána kicsit megigazítottam a részleteket, átvittem a régi email-címét az újra. Másodpercek alatt frissült. Így a SzkiFi hírcsomag minden további varázslás nélkül meg tud érkezni az új vasra.
Mentéskor érdemes átvinni magukon a publikációkon kívül a Collections adatbázist (system\collections.json), mert kézzel újraszervezni az anyagokat munkás lehet. Az indexeket nem vittem át, azt rábíztam az olvasóra. Mindennel együtt erős negyedóra alatt a szűz olvasó olyan volt, amilyennek látni szerettem volna.
Appendix
Azt hittem, itt vége a történetnek, ennél gördülékenyebben, pozitívabban nem lehet csinálni. Tévedtem. Az mondjuk jól esett, hogy visszaírtak a visszáru megérkezéséről. A levélben írták, hogy ha valami visszatérítés is lenne az ügyben, azt hamarosan postázzák. Ilyet persze nem vártam. De láss csodát, egy nappal később három dollárt utaltak a számlámra, fogalmam sincs mire föl. Nem náluk levásárolható utalványt, hanem teljesen tiszta, konvertibilis fizetőeszközt.
Kész vagyok. Ehhez a szolgáltatási szinthez kéne felnőni errefelé is. Meg tudnám szokni.
Utolsó kommentek