Állandó rovatok

A RADAR az e-könyv olvasó blog "kis-színes" híreinek társasági gyűjtőposztja. Ha találtál valami témánkba vágót, firkáld ide. Ha izgalmas új könyvmegjelenésbe futottál, oszd meg velünk a KÖNYVRADARon. Köszönjük, a műfaj nevében.

Ha eladó készüléked van, vagy használt kütyüt keresel, a KERES-KÍNÁL rovatunkat ajánljuk figyelmedbe.

Ha valami nyomja a lelked, ha összemérnéd az érveidet másokéval, gyere a DÜHÖNGŐbe. Belépés csak gumicsontokkal.

A fölösleges konfliktusokat elkerülendő megköszönjük, hogy tiszteleben tartod az E-tikettünket.

Ha adakozni akarsz, itt megteheted:

Jelenleg 45.700 HUF-nál járunk. Amire használni fogjuk: blogtalálkozó, wiki, saját domain. Nagyjából ebben a sorrendben :-) Jelképes díjazások: a legjobban pörgő e-könyveknek (Nobel Pizza, 2012-ben három darab), a legszebb ekönyveket készítő műhelyeknek (Szépség Pizza,  2013-ban, három darab).

GYIK - Szerszámosláda

Aki még csak most kezd barátkozni a villanykönyvekkel, kezdje a tájékozódást a GYIK rovatban.

Vannak még:

Válassz és rendelj Kindle-t innen

Mobipocket (prc) gyártási okosságok (Kindle, Kindle for appok)

Epub (Koobe, Nook, iOS, Android) gyártási okosságok kezdőknek és haladóknak 

Kiváló szótárak mindenre, ami bírja.

Sok Kindle trükk.

Kiváló magyar metadata-kollektorok a Calibréhez

Eszközismertetők

Boltismertetők

 

Utolsó kommentek

Címkék

1150 (1) 214 (1) 3g (4) 4700 (1) 600 (1) a9 (1) adamobooks (2) adásvétel (1) ADE (1) adobe (8) ad astra (18) áfa (12) agave (30) ajándék (5) akció (12) aldiko (1) alex (1) alexandra (4) állás (1) amazon (67) android (11) angol-magyar (1) animus (1) antikvárium.hu (1) antireklám (1) apad (1) app (5) apple (17) archiválás (1) asus (1) athena (1) athenaeum (1) atlantis (2) aura (7) avana (1) azw (1) banks (1) Baráth Kati (2) barnes&noble (14) beagle (2) bebook (2) bebook2 (1) bejelentés (3) bemutató (8) biblieteka (2) bigyó (1) blog (1) blogbuli (2) blogtalálkozó (2) bme (1) bookandwalk (4) bookdesigner (2) bookeen (3) bookgem (4) bookline (9) bookmarklet (1) boox (4) budapest noir (1) büntetés (7) calibre (4) Canvas (1) céghírek (1) ces (1) cikkajánló (4) clara (3) cloud (3) co2co (1) coelho (1) cool er (2) crowdfunding (1) crunchpad (1) csőd (1) cybook (8) dedikálás (2) deltavision (1) dibook (16) digitalbooks (12) diploma (1) disney (1) diszlexia (1) doctorow (1) dr1000 (1) dr800 (2) dragomán (1) drm (36) e-könyv (1) e-könyvészet (8) e800 (1) ebooks in Hungary (1) eclassic (5) eclicto (2) édesvíz (3) edge (1) edition 2 (1) eebook platform (1) egyesülés (2) ekm (43) ekönyv-terjesztés (3) ekulturaTV (2) elméleti kérdések (89) ELTE (1) enciklopédia kiadó (1) entourage (1) epub (68) epubcheck (2) események (9) eslick (1) etikett (1) EU (4) e gyetem (4) e könyv (19) e könyvesbolt (40) e könyvtár (3) e könyv formázás (8) e papír (12) fapados (1) fapadoskönyv (9) felmérések (21) firmware (4) fizetés (1) flepia (1) flightcrew (1) fontok (8) forgatókönyv (1) forma (3) formátum (5) fórum (3) frankfurt (2) frissítés (3) fujitsu (1) fumax (2) GABO (3) galaktika (7) galaxytab (1) garancia (1) Gitden (1) gloHD (1) goldenblog (1) goodreader (2) google (5) Grecsó (1) gyakorlati kérdések (68) gyártástechnológia (32) H2O (4) hachette (1) hack (2) hanlin (3) hanvon (4) harlequin (3) hármas könyvelés (4) harry potter (2) hvg (1) ibooks (3) icarus (1) idaságok (1) idpf (2) indesign (1) infografika (2) ingyen (1) introverziók (24) ipad (18) ipad mini (1) ipaq (1) iphone (3) ipubs (7) irex (5) iriver (4) irodalom (2) ismeretterjesztés (4) ismertetők (1) itunes (1) japán (1) játék (2) java (1) javascript (1) javítás (2) jegyzetelés (3) jelenkor (1) jókívánság (2) jótékonyság (3) jumbo (1) karácsony (7) képek (1) képregény (2) keres (1) kickstarter (1) kiegészítő (9) kínál (1) kindle (67) kindlegen (2) kindle dx (6) kindle fire (3) kindle wifi (5) kisepika (2) kleinheincz (5) kloos (1) kobo (21) kölcsönzés (1) kondor (3) konteo (1) könyvajánló (6) könyvesbolt (1) könyvhét (19) könyvkiadás (119) könyvmolyképző (9) könyvtár (6) könyvterjesztés (3) koobe (36) kötelező olvasmányok (1) közlemény (2) közösség (27) kritika (1) lámpa (3) laputa (1) lendink (1) libri (8) líra (2) Lithium (1) lrf (1) lrx (1) ludas matyi (1) magvető (3) makró (2) marketing (2) marvin (2) média (4) mediamarkt (1) megvilágítás (1) mek (4) mese (3) mesemasina (2) metaadat (1) micropayment (1) microsoft (2) middleware (1) mintakönyv (1) mkke (3) mobi (3) mobipocket (20) moly.hu (2) móra (1) msi (1) mu (1) műfaj (1) multimédia (1) multimediaplaza (31) n516 (1) ncore (1) nds (1) neal stephenson (1) nekrológ (1) német-magyar (1) networkshop (3) nook (7) nook2 (3) novella (2) oasis (2) oaxis (1) office (2) oktatás (2) olvasási nehézségek (2) omikk (1) one (1) onyx (9) openinkpot (1) Oravecz Nóra (1) orosz-magyar (1) összeesküvés (1) oszk (3) palm (1) pályázat (10) paperwhite (12) paradigmaváltás (1) paypal (2) pda (3) pdf (11) PearlHD (1) pendrive (1) pizza (2) plastic logic (4) plugin (1) pocketbook (16) podcast (2) popper (1) portal press (2) pottermore (1) prc (15) pre (1) premier (2) publio (5) rádió (4) Rajaniemi (1) rakuten (1) reb (1) rejtő (1) reklám (58) reMarkable (3) reMarkable2 (3) rendelés (2) re poszt (12) riport (1) rss (2) rtf (1) samsung (2) scalzi (7) scida (1) scribd (1) scribe (1) Semmelweis (1) SendToKindle (2) sf (12) sfmag (4) sfportal (18) sigil (2) sipix (1) slideware (1) sony (22) spanyol-magyar (1) specifikáció (2) spiritualitás (1) spotify (1) stanza (8) stardict (2) story (1) streaming (1) syllabux (1) szakdolgozat (1) szellemhadtest (1) szerkesztés (2) szerviz (1) szerzői ellentételezés (3) szerzői jogok (1) szerzői kiadás (6) színes (4) szótár (3) tab (1) táblázatok (1) tablet (10) tankönyv (1) tarandus (4) tarda (1) teaser (1) telefon (1) telekom (1) teszt (66) textr (17) tft (7) tilos (5) tok (2) tor (2) történelem (2) touch (2) txtr (6) typotex (4) t com (14) ulpius (10) üzleti modell (1) vásárlás (11) vegyesfelvágott (14) vendégposzt (4) verseny (5) vízpart (2) vizplex (3) vodafone (3) voyage (4) w3c (1) warez (14) wayteq (1) webáruház (1) web tablet (3) wifi (3) wiki (1) wisereader (1) word (2) xhtml (2) xml (2) yotaphone (1) zinio (1) zsoldos-díj (1) Címkefelhő

Linkek - források

A barátaim, innen onnan

Ügyfelek és szolgák

2011.04.16. 07:50 Dworkyll

Prológus

Bár nem  mindenhonnan látszik, de a XXI.-ik században vagyunk, és ez néha azzal jár, hogy ha valahol jól működik valami, akkor az is "be tud gyűrűzni" ebbe a kis országba is. 

Az Amazon rendelési és szállítási képességei már sokak számára ismertek. Most szeretném megosztani a tapasztalataimat az Amazon ügyfélszolgálatáról.

Konfliktus

Történt pedig, hogy éppen egy kedves kiadónál e-vangelizáltam éppen, amikor a laposan beeső napfényben észrevettem, hogy a kedvenc olvasóm káváján fölbukkant egy hajszálrepedés. A kijelző bal alsó sarkánál volt, olyan csekély, hogy csak nagyon lapos és erős fényben vetett annyi árnyékot, hogy észre lehessen venni. Fogalmam sincs, hogy jöhetett össze, egyrészt vigyázok a vasra, mindig a tokjában van, másrészt eséstől a széle vagy a sarka sérülne. Talán valami helyszínelő fenomén kilogikázhatná.

A hajszálrepedés persze a működésben abszolút semmi gondot nem okozott, leginkább csak a perfekcionizmusomat piszkálta.

Gondolkodtam, töprengtem, és a végén minden mindegy alapon nekifutottam, az Amazon ügyfélszolgálatnak, tudnak-e valami okosat mondani. Viszonylag egyszerű őket megtalálni. Egy online űrlap kitöltésével nyitottam, és próbáltam az ügyet emailes csatornában tartani. Viszont a "zúzott Kindle" témában az Amazon a telefonos kapcsolatot erőlteti. 

Ha kicsit közelebb laknék, simán föl is hívtak volna, de Magyarország nincs a visszahívós térképen, úgyhogy - elsőre legalábbis - innen kell hívni őket.

Level 1

Először egy kedves, bár a VoIP miatt borzasztó hangminőségű néni vette föl, aki nagyon nem akarta érteni, hogy mi a bajom, talán a túl ékes angolságom miatt. A szegedi akcentusú "bezel" szó nem volt a szótárában. Sok időt azonban nem fecsegtünk, mert beazonosított, és a rövid értetlenkedés után átkapcsolt egy gyakorlottabb kollégájához. Gondolom, ő lehetett a mezei troll-elhárító.

Level 2

Egy Marcus nevű úriember vett át, a hangminőség jelentékeny javulása mellett. A problémám elmondása kb. három mondatot vett igénybe. Erősködtem, hogy esetleg küldenék fényképet, de az nem érdekelte. Megállapodtunk abban, hogy fogalmam sincs, hogy került oda a repedés, de ez sem érdekelte túlzottan. Egyetlen érdekes kérdést tett föl roppant finoman és  félénken: "Származott-e valamilyen károm a dologból?" Ezzel picit meglepett, magyar ügyfélszolgálat szájából ilyet még nem hallottam. Mondtam, hogy nem, károm az nem származott.

Erre hallhatóan megkönnyebbült, majd továbbléptünk. Először is pályára állított felém egy zsír új eszközt, ingyen és bérmentve, UPS által szállítva. Majd azzal a lendülettel elküldött még egy dokumentumcsomagot, fuvarlevelet (ezt értettem), meg két számlát, (ezt nem értettem, de nyilván az adminisztrációhoz kellett), amikkel a régi, repedt eszközt visszaküldhettem szintén az UPS-nek általa,  szintén további költség nélkül. Finoman megemlítette, hogyha nem jutna vissza a régi olvasó hozzájuk 30 napon belül, akkor kénytelenek lesznek a cserének szánt darabot kifizettetni velem. Oké, ezzel együtt tudok élni. Cserébe megígérte, hogyha plusz költségem lenne a fuvarozással, akkor azt megtérítik. Ezt is kicsit nehezem tudtam érteni, nem ebben a kultúrkörben szocializálódtam.

Az UPS visszaküldés nem annyira magától értetődő. Kultúrhelyeken ú.n. Drop Off Pointokon lehet föladni, errefelé viszont külön kérni kell a csomagfelszedést, mert összevissza egy UPS telephely van Vecsésen. Ezt sikerült elkerülni, mert amikor meghozta a futár a cseredarabot, átadtam neki a kinyomtatott fuvarlevelet és a számlákat, és már vitte is a régi eszközt az új dobozába visszacsomagolva. Természetesen akkora már volt mentésem a régiről. Viszont a nagy sietség miatt fönnt maradt a vason a JailBreak, a jó kis saját képernyővédőkkel, meg az összes, saját gyártású anyagom, mellette SzkiFi hírei az utóbbi pár hétről. Egye fene.

Epilógus

Ott álltam hát egy szűz Kindle WiFivel. Verziója 3.0.2. Viszonylag hamar fölment az upgrade, és persze az utolsó JB a saját képernyővédőimmel.

A csereolvasó már hozzá volt kötve az Amazon accountomhoz. A Manage Your Kindle lapon először is de-regisztráltam az első olvasót. Utána kicsit megigazítottam a részleteket, átvittem a régi email-címét az újra. Másodpercek alatt frissült. Így a SzkiFi hírcsomag minden további varázslás nélkül meg tud érkezni az új vasra.

Mentéskor érdemes átvinni magukon a publikációkon kívül a Collections adatbázist (system\collections.json), mert kézzel újraszervezni az anyagokat munkás lehet. Az indexeket nem vittem át, azt rábíztam az olvasóra. Mindennel együtt erős negyedóra alatt a szűz olvasó olyan volt, amilyennek látni szerettem volna.

Appendix

Azt hittem, itt vége a történetnek, ennél gördülékenyebben, pozitívabban nem lehet csinálni. Tévedtem. Az mondjuk jól esett, hogy visszaírtak a visszáru megérkezéséről. A levélben írták, hogy ha valami visszatérítés is lenne az ügyben, azt hamarosan postázzák. Ilyet persze nem vártam. De láss csodát, egy nappal később három dollárt utaltak a számlámra, fogalmam sincs mire föl. Nem náluk levásárolható utalványt, hanem teljesen tiszta, konvertibilis fizetőeszközt.

Kész vagyok. Ehhez a szolgáltatási szinthez kéne felnőni errefelé is. Meg tudnám szokni.

56 komment

Címkék: amazon gyakorlati kérdések

A bejegyzés trackback címe:

https://ekonyvolvaso.blog.hu/api/trackback/id/tr712830072

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ninimimi 2011.04.16. 17:56:43

Magyar médiához szocializálódott ügyfélként csodálkozom, hogy egy ilyen "nyugatimádó" történet Index címlapon van.

Hiszen Rákosi elvtárs megmondta, hogy nem szabad "majmolni" a Nyugatot!

Ezt a mai napig is betartják. Ezért nem "kell" egyhamar megszoknod a leírt szolgáltatási szintet hazánkban.
Sajnos.

Anti Anyag (törölt) 2011.04.16. 17:57:33

Vagy 6 éve vettem egy PDA-t (XIII. Váci út, talán 111).

Olyan hat hónap múlva eltűntek a színek. Telefonáltam. Futár ingyen elvitte a PDA-t. Talán egy hét múlva kész volt. Én mentem, arrafelé volt dolgom. Visszaadták a PDA-t, amely képernyőcserés volt. Mondtam, hogy volt rajta egy képernyőfólia. A srác elnézést kért és hozta is a legjobb minőségűt, sőt fel is tette.
Sajnos ez a cég azóta megszűnt, a pdamania.hu volt a weblapjuk.

Hasonlóan kiváló az ügyfélszolgálata amúgy az Acer-nak is, ezért laptopokat (sajnos ezekből sok kell) csak tőlük vásárolok.

nagysuhi 2011.04.16. 18:18:37

A Nokia N8-m képernyőjén volt egy lila folt. Bevittem a győri Nokia-szervizbe. Minden garancia és egyéb papír nélkül felvették a hibabejelentést, átadtam a telefont. Kértek egy telefonszámot, amin értesíthetnek. 4 nap múlva jött az SMS, hogy kész a telefon, mehetek érte. Bepecsételték a garancialevélbe a csereigazolást és ennyi volt. Szerintem ez is egy európai szintű szolgáltatás.

galicius 2011.04.16. 18:19:40

Az Acer is komoly ügyfélszolgálattal rendelkezik.ha gond van,hívok egy 0680-as számot,ott elmondják a teendőimet és kész.Aztán még egy telefon a szállító cégnek,időpont egyeztetés után viszik a rosszat és kis idő múlva hozzák a javított készüléket.Kedvesek,segítőkészek,rugalmasak.És mindez itt,Magyarországon.

Meridian74 2011.04.16. 18:19:47

ez az egész azért működik ilyen magas színvonalon nyugaton, mert ott az ügyfelek túlnyomó többsége valóban ügyfél és nem szarrágó valami... ott elhanyagolható esetben merül fel olyan eset, hogy én okoztam a kárt, de próbáljuk már lenyomni ezt a forgalmazó torkán. Ott kicsit több az egy főre jutó ép gerinc mint itt az abszurd balkánon.
Nem kell ezen értetlenkedni, meg meglepődni - arrafele egy ilyen eszköz ára nem okoz problémát a havi rezsi kifizetésénél, jut mindenre a keresetekből, tehát nem is próbálnak piti csalásokkal.

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.16. 18:47:38

Nekem voltak negatív tapasztalataim "nyugati" supportokkal és pozitív példáim is hazai ügyfélszolgálatokkal.
Nem hinném, hogy ennyire egyértelmű a kelet-nyugat eltérés e téren.

Asus supportos pl. szó nélkül lerázott, amikor valami gondom volt a routerükkel. Canon hazai szervize legendásan rossz hírű. Mégis volt rá példa, hogy a gépem általam elbarmolt mattüvegét kérés nélkül, ingyen(!!!!) kicserélték.

Kutyafüle 2011.04.16. 18:50:48

Meridian74-nél a pont, ennyi.

hallari 2011.04.16. 19:28:10

@Meridian74: Így van, részben én is foglalkozom ügyfélszolgálattal, és rendszeresek a lehúzási kísérletek. Volt, hogy visszahallottam, hogy egy sikeres lehúzás után egymás hátát lapogatták, hogy milyen jól megoldották "okosba". Vagy elég a CASCO csalásokra gondolni. Pár éve, amikor a Suzuki-t még dömpingszerűen vették, volt egy biztosítós fószer, aki nyilvánosság elé tárta, hogy az autók kb. 10 %-át eleve olyan szándékkal veszik, hogy "ellopassák", felvegyék a biztosítótól a pénzt, majd alkatrészként eladják.

konyvelomo 2011.04.16. 19:40:52

Szintén Amazonos történet:

Januárban rendeltem Kindle-t és hozzá tokot lámpával. USA-ból 3 nap alatt jött meg a pakk kézbe, végig követhető volt, hogy hol tart (UPS). Nem tudom hogyan csinálják, a Magyar Posta ezt helyben még csak közelíteni sem tudja.

Pár hét után elromlott a lámpa. Fórumozás, kiderül hogy nem jellemző a problémám. Telefon ügyfélszolgálatnak, azonosítanak, mondom a gondom, erre az egyetlen kérdés: a pénzt szeretném visszakapni vagy küldjenek másikat. Mondom, hogy továbbra is szükségem van tokra, tehát küldjék az újat. Ok, a hibásat majd küldjem vissza. Rendben.

Újabb 3 napos varázslat (most DHL), az új tok kézben. Hibás termék visszapostázását készítem elő, e-mailben tájékoztatom Amazont a visszapostázás költségéről, erre udvarias válasz, hogy ilyen költségek mellett inkább ne postázzam, tartsam meg vagy ajándékozzam el. Elajándékoztam.

Ennyi. Ha jól emlékszem valami ilyen törekvésük van: "to become Earth's most customer-centric company"

zoli_ 2011.04.16. 19:48:04

Sennheiser 25 évvel ezelőtt...
A fejhallgatómon ami akkor 4 éves volt elromlott (nem az a 300forintos kategória!), az egyik oldal. Nem szólt. Becsomagoltam, és elküldtem Németországba. Két hét múlva jött a cseredarab.
Ennyi.

csiribi (törölt) 2011.04.16. 20:04:16

Nem részletezve, a történet kissé hosszú, SAXO Bank átutalása nem úgy zajlott, ahogyan kértem.
Reklamálásomra telefonon visszahívtak és megkérdezték, mennyi kár származott az ügyletből, az esetleges visszautalásom díját is szó nélkül kifizetik.
Na, ehhez képest az egyik "piacvezető biztosító" a balesetből származó biztosítási díj túlfizetésemet nyolc hónap után!!! akkor fizette vissza, amikor tucatnyi normális mail után elképesztően káromkodó trágár , tegező mailt küldtem, valamint vezérigazgatójuknak és a PSZÁF-nek küldött levelemet "bemutattam".
Most a másik azt vizsgálja, hogy bónusz-malus besorolásomat visszaminősíti, mert egy közúti balesetben megállapította a bíróság a vétlenségemet, illetve a helyi rendőrkapitányságot határozta meg "vétkesnek". Hozzáteszem, nem volt az.
Elképesztően gané' társaságok ezek. kevés jó ötlete van Viktornak, de ezeket nyugodtan sarcolja meg a lehető legjobban, talán elhúznak ebből az országból és tisztességes magyar emberek irányításával normális társaságokat alapítanak.

Dworkyll · http://ekonyvolvaso.blog.hu/ 2011.04.16. 20:12:05

Nekem is volt nagyon pozitív történetem, a Budafoki úti Sony szervízzel. Lejárt garijú kamerám megkukult. Bementem hozzájuk, és abban maradtunk, hogy megnézik mennyiért javítanák, és kitalálom, hogy annyiért kell-e. Pár nap után hívtak, hogy mehetek a cuccért. Kérdeztem, és mennyibe fog kerülni. Mondták semmibe, a Sony vállalta a fődarabcserét.

Viszont itt az a durva, hogy tud ez működni úgy is, hogy egy hét alatt lezongorázódott ez az ügy, és egy küldeménypár megjárta a Kentucky-Magyarország-Kentucky útvonalat, úgy hogy végig lehetett tudni hol van, és ez nekem, az ügyfélnek egy darab telefonjába, és 5 nyomtatott oldalba került. És zéró utánajárásba.

Kicsit más lépték.

Lesből Támadó Szárítókötél 2011.04.16. 20:12:16

Amazon.com-ról rendeltem egy CD-t, én balga úgy időzítve, hogy karácsonyra ideérjen. Minő meglepetés, nem ért ide. Január 20. környékén viszont már úgy voltam vele, hogy azért mostanra már ideérhetett volna, még ha vietnámi rabszolgagyerekek hozzák evezős csónakban, szóval email az Amazon-nak, hogy ugyan, mondjanak már valamit, persze tudom, én voltam a hülye, miért sima postával kértem. A válaszuk: "jajj, drága aranyos kedves ügyfél, szívünk egyetlen szem mazsolája, borzasztóan sajnáljuk, azonnal küldünk helyette egy másikat expressz küldeményként. Ha neadjisten addig mégis megjönne az első pakk, akkor add oda egy konyvtárnak vagy egy iskolának." Persze megjött az első is, de csak a második csomag után, a magyarok egyik kedvenc állami szervezete ült rajta (Orczy téri boyZ&girlZ szevasztok!); az elsőt pedig végül a haver kapta meg, mert egy iskola/könyvtár nem tudom, mit kezdett volna egy kétlemezes trance mixalbummal. :-)

lionking 2011.04.16. 20:15:18

DVD-t rendeltem az Amazonról persze az amerikairól (az eu-s amazon ugyanannyit kér a cuccért, csak épp € -ban és ugye a $/€ árfolyam nem egyenlő) rendelés közben egy másik lapon néztem az adatokat főképp régiókód ügyben noha zenei dvd volt, aminél ritka az ilyen de biztos ami biztos. Közben a rendelős lapomon meg is rendeltem egy CD-vel egyetemben. Kissé késő volt majdnem éjfél, az akció addig tartott, így az emailt a visszaigazolásról már nem vártam meg, minden bezár, és alszik.
Reggel látom, hogy megjön a mail a dvd+cd rendelésről, és !! pluszban még egy dvd külön ami ugyanaz mint amit a cd-vel együtt rendeltem, de én olyat nem tettem, a másik lapon még a "kosárba" gombig sem jutottam.
Na délután levél az Amazonnak, hogy most akkor ez mi, meg mért lennék ilyen botor, hogy ha 2 lemez kell akkor az külön rendeljem két szállítás-csomagolás díjjal, ugyanarra a címre?
2 óra múlva már válaszoltak is, hogy sajnálják, de már elment a rendelésemre a kiszállítás, de semmi baj, mert majd pár nap és látom, hogy visszaküldték a plusz dvd árát a számlámra, és ha megjönne, biztos van valami iskola könyvtár vagy bármi a környéken ahová odaajándékozhatom !!!
Majdnem leejtettem az egeret "ijedtemben" :)
Egyszer mondtam vissza még kiszállítás előtt egy CD-t egy jómagyar boltban netes rendelés volt, 10 perc múlva tajtékozva hívott a boltos, hogy ezt hogy merem tenni, és feketelistára tetet az összes netes csomagküldőnél... jól kinevettem és azóta csak az amazonról...

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.16. 20:28:07

Valamit nem értek: miért jó az az Amazonnak, hogy a papír könyvek olcsóbbak, mint a Kindle-re készített file-ok?
Én egészen mostanáig azt hittem, hogy az e-könyv olcsóbb, mivel nem kell hozzá papír...

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.04.16. 20:31:42

Néhány éve vettem egy Samsung LCD tv-t és itthon kibontva láttam, h egy pixel be van égve. Annyira nem volt zavaró, már majdnem este 7 felé járt az idő, mikor gondoltam lesz ami lesz felhívom a MediaMarkt-ot. Mondja az ügyfélszolis másnap vigyem be megnézik.

Bevittem, nézegetik, mondja a srác ő nem tudja mi legyen, várjak már egy picit felhívja a Samsung képviselőjét. Ott egyből fel is hívta, kérdezi a csóka, h melyik típus. Beolvastuk a típusszámot, egyből jött a parancs. Hagyjam ott, adjanak egy másikat.

TV dobozba be, hozzák az újat amit megnéztünk és hibátlan volt. Kérdezi a sógorom és ezzel most mi lesz, ha lehet ő csökkentett áron elvinné a rossz pixelest. Válasz: nem-nem, a Samsung nem engedi meg, h rossz tv legyen a gazdinál, ezért jön majd egy autó elviszik vissza a gyárba és összetörik. Mondom mit csinálnak? Azt mondta a srác úgy-úgy. Vittek már el egy pixel miatt másfél milliós tv-t is bezúzni. Hát így, van itthon is ilyen "csoda".

Dworkyll · http://ekonyvolvaso.blog.hu/ 2011.04.16. 20:55:39

@Álamfő álomás következik: A villanykönyv árak meghatározása nagy szkanderezés eredménye a kiadókkal, ők többért adnák, az amazon kevesebbért. Nagyon durván.

A mostani helyzet meg kb úgy fest, hogy egy amazon cím, ide , kindle-re kb 12-15 dolcsi. És itt van egy percen belül.
Egy mass market paperback 6 dollár, de erre rájön a szállítási költség és várni kell rá pár hetet, mert az nem az UPS-sel jön. Vagy azzal, de akkor a szállítás lesz 30-35 dolcsi.

Szóval a Kindle nagyon épít az impulzusvásárlókra, és arra elég jó.

Dworkyll · http://ekonyvolvaso.blog.hu/ 2011.04.16. 21:50:42

@AroloTifar: Jó emberek, már vannak erre bőven. Pozitív hozzáállás is.

Jól kitalált, ügyfélbarát szervezetekből és eljárásokból van kevés. Pl. valahogy kétlem, hogy a szimpatikus figura meg tudná tenni azt, amit veled tett, mindennap. Még ha akarná is.

Különben ez a poszt pörögne, nem a Tékozló Homár.

lomposfarkas 2011.04.16. 23:12:48

Alapvetően szeretem a scifit, de ez egyperces elég szárazra sikerült. Oké, értem az alaphelyzetet, a barbár bolygó hőse kapcsolatot teremt a civilizált planéta lakóival, meghasonlik és elveszíti az addig tökéletesnek látott világába vetett hitét. Mégis elhatározza, hogy ezentúl saját társadalmának jobbá tételén fog fáradozni úgy, hogy minden barbártársához eljuttatja a távoli csillagról érkezett készüléket.

A hozzászólások viszont teljesen érthetetlenek: a jól beazonosíthatóan valóságos bejegyzések keverednek a fantáziavilágból származó történetekkel, ahol a legkisebb fiú legyőzi a gonosz ügyfélszolgálatot és házhoz viszik az új videót :)

Egyébként meg a rendesen szocializálódott boltos első szava: - Blokkja van??

Dworkyll · http://ekonyvolvaso.blog.hu/ 2011.04.17. 05:58:25

@lomposfarkas: :D

Ki kell ábrándítsalak, ez a kőkemény valóság. Az Amazon is úgy kezdte, hogy rákérdezett a rendelésazonosítómra.

Ennek fényében kicsit érdekes ennek a boltnak az esete: www.artwork.hu/termekek/322572/E-book_olvaso/0/index.php

Itt ugye kicsit többet fizetsz a meztelen olvasóért, mintha az Amazomtól rendelnéd (drága) tokostul, hiszen kifizetheted a vámot, az áfát, és a bolt árrését, cserébe nem kell angolul beszélned.

Mármost kíváncsi lennék, hogy 1. az Amazon mit szól ehhez, 2. épp az ilyen garanciális jellegű ügyintézések mennyivel nyúlnak meg, illetve hogyan változik a szinvonaluk.

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.17. 06:39:16

@Dworkyll: gondolom, az árak még abból az időből származnak, amikor erősebb volt a dollár. A deviza árfolyamok emelkedését mindig gyorsan követik a boltok, a csökkenést kevésbé.
Volt olyan, hogy egy Pólus Centerbeli IT bolttól megkérdeztem telefonon egy adott készülék árát, két órával később ott voltam az üzletben és egy több, mint 10%-kal magasabb árat mondtak. Arra hivatkoztak, hogy a dollár árfolyam emelkedett... Magamban anyjába küldtem azt a köcsögöt, aki a raktáron lévő árukon így próbál még többet keresni, hangosan csak megköszöntem és otthagytam őket.
--------------------------------------------------------

Tudja valaki, hogy kis hazánkban mit takar a "free 3G" jelzés a Kindle mellett? Vannak kétségeim, hogy azt, amit a szöveg sugall... :)

Dworkyll · http://ekonyvolvaso.blog.hu/ 2011.04.17. 06:46:31

@Álamfő álomás következik: mit takar a "free 3G" jelzés a Kindle mellett?

Azt, amit mond. Van a cuccban egy behegesztett AT&T SIM kártya, és van egy közvetett dataroam partnerség az Amazon és Magyarországon a Vodafone között. A 3G-s adatforgalmad után nem fizetsz külön, viszont ha az Amazontól veszel digitális, a Kindle-re tölthető tartalmat akkor az drágább egy picit. Illetve, ha saját tartalmat küldesz a vasra, és WiFin megy, akkor ingyen van, ha használsz mobilhálózatot, akkor valamennyit csengetni kell.

Böngészni ingyen böngészel, bár ez eInken nem az a kifejezett kéjmámor. Háborús esetben azért jól jöhet.

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.17. 06:55:58

@Dworkyll: bocs, most látom csak, hogy ezt "benéztem", de alaposan. Eleve nem olcsóbb, csak amit épp kerestem, abból volt régebbi kiadású, akciós darab. Egyébként drágább lenne ($25 körül az e-book, $45 a papír)

Dworkyll · http://ekonyvolvaso.blog.hu/ 2011.04.17. 07:00:14

@Álamfő álomás következik: No problem. Odakínt dívik az árdiszkrimáció, azaz először jön a keményfedeles (hardcover), 25-35 dollárokért, utána fél évvel a puhafedeles (paperback), ez olcsóbb, de még szép, aztán a mass market paperback, vékony papírra, sűrű szedésre, ez már befér 10 dollár alá. Így mindenki azt veszi meg, amire pénze van.

(Nem az, mint nálunk, hogy csak csak egyféle minőség van, és ha vastag a könyv, akkor két kötetben dupla áron... Bár szerencsére ez inkább a 90-es évek végén volt jellemző, mára múlófélben van)

Apatikus 2011.04.17. 12:24:55

Hasonlóak a tapasztalataim az Amazon ügyfélszolgálatával, azzal a különbséggel, hogy sem az új Kindle-vel együtt, sem a hibafelvételkor nekem nem küldtek a visszaküldéshez semmilyen fuvarlevelet. Ezért felhívtam őket, ekkor mondták, hogy nem kell visszaküldenem a hibás Kindle-t, hanem dobjam ki, de ha van rá lehetőség, adjam le olyan helyen, ahol elektronikus hulladék megsemmisítésével foglalkoznak.
A hiba egyébként nekem az előlap ragasztásának elválása volt, tehát a készülék tökéletesen üzemképes volt, csak esztétikailag zavart.

Van itthoni tapasztalatom a Sony márkaszervizzel, ahol a hibás laptopot futár vitte-hozta, és a telefonos ügyintéző is európai módon kezelte a dolgot. A nagy különbség azonban a két ügyintézés között szerintem az, hogy az Amazon Kindle készülékemet egy másodpercre sem kellett nélkülöznöm.

bugger · http://buggersbugging.blogspot.com/ 2011.04.17. 13:08:16

Nekem Logitech eszközökkel volt hasonló tapasztalatom. Először kértek fényképet, de aztán UPS hozta a csereeszközt. A rosszat meg tartsam meg vagy akármi. Egy 55 ezres billentyűzetről meg egy 14-es egérről volt szó eddig, mindkét esetben szó nélkül jött a csere. Egy harmadiknál pedig garancián kívül elromlott az egér (~18), erre azt mondták, hogy bocsi, tessék 50% engedmény a boltunkban.

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.17. 15:19:43

Jut eszembe: "ajrópai" szolgáltatás a Lenovo/IBM szervizben.
Ha beviszel egy gépet, amiről úgy tudod, hogy még garis, ők meg kitalálják, hogy szerintük az adott hiba nem az, akkor szó nélkül legombolnak tíz darab ezrest, ha jól emlékszem. Mondjuk eddig nem futottam ilyesmibe, de elnézve a gépem állapotát, nem kizárt, hogy a közeljövőben mégis sikerülni fog... :(

hobord 2011.04.17. 20:27:52

Szinte teljesen ugyanezt a sztorit éltem meg.
Kedvesem Kindle-je pottyant egy 1/2 métert, szerencsétlenül az élére.
A kijelző onnantól kezdve nem változott, nem reagált semmire, befagyott. Próbálkoztunk reset-tel Amazon hibaelhárítási leírással... semmi nem segített. Olvasva a fenti blogbejegyzés sikerét, felbátorodtunk és végig csináltuk a procedúrát (külön érdekesség hogy hévégén, vasárnap), sikerrel. Az izgalmas akcentusú angol egy kissé megnehezítette a dolgot, de a visszahíváskor nálunk is érthetőbb volt már a beszéd. A lényeg vasárnap du. elindítottak egy csere Kindle-t maximális kedvességgel, problémamegoldási készséggel, kötözködés nélkül. Most érzem mennyire öreg vagyok és milyen más kultúrába szocializálódtam. Nagyon nehéz dolguk lesz a magyar kiadóknak ha vissza akarnak csábítani vásárlónak magukhoz.

hobord 2011.04.17. 20:33:08

Ui:
Ja a telefonbeszélgetés ingyen volt a google talk-on keresztül (USA-ba ingyenes a hívás)

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.04.18. 09:18:32

Én mostanában kezdek e-könyvelni. Kipróbáltam a DHVG-t és meglátásaimat blog-ba öntöttem.

Ajánlom magamat:
qltura.blog.hu/2011/04/16/hajtek_dhvg_digitalis_hvg_ipad_on

Dworkyll · http://ekonyvolvaso.blog.hu/ 2011.04.18. 09:27:59

@TrueY: A DHVG minden érdeme és hibája ellenére nem e-könyv :-) Hanem mondjuk e-magazin. Pl. az iPad képernyő szuper az ilyen rövid olvasásra, gyors navigációra, meg képekre, amilyet egy e-zine elvár. De hosszú folyamatos, olvasásra az eInk ezerszer jobb.

Ami viszont állat, hogy az DHVG számain látszik, hogy nem kevés pénzbe kerül, úgfy a tartalom, mint a formázás. És nem a végfelhasználó fizet, hanem a szponzorok, a _mecénások_. Na ez tuti, ezt kéne átemelni a könyvszférába. (ááá, négyes mássalhangzó-torlódás :-)).

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.04.18. 10:26:40

@Dworkyll: Én most próbálkozom könyv (egyelőre pdf) olvasással iPad-on. Valóban nem egy leányálom. Viszont számomra verhetetlen árelőnye van az iPad-nek, mert kaptam. :)

Nézegettem eInk-es olvasókat, de nem tetszett, hogy egy műanyag fóliával befedik. Az is csillog. Nem annyira, mint az iPad, de azért az sem adja vissza a papír élményét.

A DHVG-nek is vannak még gyermekbetegségei. Nem sikerült teljesen konzisztenssé tenni a felületet. A legnagyobb gáz (szerintem), hogy van olyan oldal, aminek portrait-ban más a tartalma, mint landscape-ben. És erre utalás sincs sehol.

A DHVG is csak addig lesz ingyé, amíg kevesen olvassák. Ha bejön, majd lesz ára annak is. :) Remélem, hogy a normál előfizetésem mellé azt is megkapom majd. :)

SimiTomi 2011.04.18. 11:39:47

Nagyjából elképzelhetetlen az innen, ahogy kezelik a vásárlói panaszokat...

Előfizettem az Asimov's Science Fiction magazinra, aztán a harmadik szám első novellájában úgy oldalanként 8-10 helyen hiányzott a space a szavak közül. Az elején gondoltam mindegy, kibírom, aztán viszont már nagyon zavart. Megírtam nekik az ügyfélszolgálaton keresztül, három órán belül válaszoltak, hogy elnézést kérnek, a kiadónak jelezték a hibát, amint megoldják, írni fognak és majd akkor frissítsem az adott számot. És hozzátették, hogy jóváírnak a következő ebook vásárlásomkor két dollárt majd.

Így is történt. Nem egy nagy összeg, de az elv, az ugye sokat elmond...

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.04.18. 22:32:16

Még én se tudtam hozzászokni itt az USA-ban, hogy többnyire az ilyen dolgoknál kérdés nélkül, simán és gyorsan kicserélik a cuccot.
Még akkor is, ha csak azért viszem vissza, mert egyszerűen nem tetszik, Vagy visszaadják a pénzt, vagy le lehet vásárolni, vagy... vannak opciók.
Eddig csak egy hangszerbolt vacakolt egy nem működő audio interface-szel, pedig annak a szoftverét ki se bontottam, de arra hivatkozva, hogy a dobozt felbontottam és a szoftverhez regisztrációs szám is tartozik, nem voltak hajlandó visszaadni a pénzt, csak egy másik ugyanilyenre becserélni. Végül szívtam a fogam, de abban egyeztünk meg, hogy 60%-ban beszámítják egy másik árába...

Norv 2011.04.20. 16:06:40

De örülök ennek a cikknek! Az enyémmel is pont ez történt! Nem ejtettem le meg semmi, és épp ahogy mondod, az alsó sarokból indul egy hajszálrepedés. Lehet hogy én is visszaküldöm :D
Köszi hogy megosztottad az infót!

foldeslaszlo 2011.04.23. 11:40:01

@Dworkyll: Szia! Az üzletszerű e-könyvkiadásban (értsd: nem egy könyv évente) a szponzorációs-hírdetési üzleti modell ma még nem működik. Az úgymond nemes ügy érdekében kiadott egy-egy hagyományos könyvhöz is alig lehet manapság támogatót, hírdetőt szerezni, nem hogy évente 80-100 címhez! A HVG (bevezetett, fizetőképes réteg által olvasott brand, szép nagy előfizetői adatbázis) helyzete nagyon más, mint a könyvkiadóké. Szépirodalmi vagy ismeretterjesztő műben ma senki sem hírdet. A távoli(?) jövőben, amikor (majdnem) mindenki elektronikusan (is) olvas, a személyre szóló elérés miatt szerintem nagy üzlet lesz a hírdetés az elektronikus kiadványokban, de amig nincs egy e-kereskedőnek vagy e-kiadónak több tízezres stabil, nevesített vevőtörzse, addig a hírdetők egyszerűen nem veszik komolyan az ilyen ajánlatokat.
Pár százas, ezres vevőkörre a fizetőképes hírdetők, szponzorok csak legyintenek, persze nem azt mondom, hogy igazuk van!Egyszóval még egy pár évig az e-kereskedők és az e-kiadók fogják finanszírozni a kiadást (konverzió+szerzői jogdíj+értékesítési infrastruktúra). A digitális magazinok ennél jobb helyzetbe kerülhetnek, akár egy éven belül, de pl. e-readerre átdolgozni egy színes, nagyformátumú magazint, mondjuk havonta, az megintcsak jelentős pluszkiadás. A BBC History kapcsán érdeklődtek nálunk (Kossuth), de nem tudom, mikor lesz erre pénz. Talán jövőre.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.04.23. 12:21:57

@foldeslaszlo: Szia! Egyrészt nagy igazságod vagyon tenéked. Egyelőre az elektronikusan olvasók tábora sem túl nagy. De ha a bevezetett brand-ek rábírják az embereket erre, akkor nő az a piaci szegmens is, aki a (szépirodalmi) könyveket így szeretné olvasni.

Persze az is lehet, hogy ehhez az íróknak is változniuk kell. Kifejezetten jó lett volna, ha Esterházy Termelési-regényét elektronikusan olvashatom. Nagy könnyebbség lett volna. Sajna utólag derült ki, hogy a PIM.hu/DIA-n fent van.

Én még nem nagyon látok elektronikusan olvasgató embereket a buszon. Magamon kívül. :) De egyelőre én is az OSZK/MEK-ről HTML-ben letölthető könyveket konvertálom ePUB-ra és a DHVG is ingyen van (még).

errrrrrrrrr 2011.05.03. 18:55:54

érdekes amit írsz. nekem a kijelzővel van gondom. a cseréhez nekem 2 opciót ajánlottak:
1. veszek egy újat, azt elküldik nekem. a régit pedig saját költségen visszaküldöm, ha megérkezett visszakapom az újnak az árát.
2. a régit saját költségen visszaküldöm, amint megérkezett küldik az újat.
de most hogy ezt írod, rákérdezek újra.

Jozsó_ 2011.05.04. 23:22:32

Nálunk is tönkre ment az egyik készülék kijelzője. Írtam nekik, kérték vegyem fel a kapcsolatot velük. A telefonos dologtól tartottam, így inkább chat-eltünk. Az első ügyfélszolgálatos még feltöltette velem inkább az aksit, de a második már megértette, hogy itt tényleg gond van. Azonnal indította a cseredarabot, mondta, hogy ha 30 napig nem küldöm vissza, akkor levonják az összeget a kártyámról (igazából már most is le van foglalva, szóval ha visszaér, akkor leveszik a foglalást).
Viszont, amit írsz, hogy hogy kell visszaküldeni, azt abszolút nem értem. Én néztem a UPS weboldalát, aszerint 140$. Ezt egy kicsit soknak érzem, még akkor is, ha visszafizetik.

Dworkyll · http://ekonyvolvaso.blog.hu/ 2011.05.05. 10:44:36

@Jozsó_: Nekem az amazon elküldte azt a dokumentációcsomagot, fuvarlevél+számla, ami az UPSnek kell, hogy fölvegye a küldeményt. Ezt add a kezébe a futárnak kinyomtatva + az elromlott kütyüt, és már viszi is. Nem kell fizetned.

Ugye az ügyben az a nem triviális, hogy hogy/mikor adod át a csomagot az UPS-nek, mert nincsenek ott minden sarkon. Ezért célszerű összehozni, hogy amikor kiviszi az újat (a cserét) azonnal át tudd adni a régit (a töröttet).

Satibi 2011.05.05. 12:52:21

Valakinek van ötlete/tapasztalata, hogy mi a teendő, ha saját hibámból(leejtettem) betört a vadiúj kindle-m kijelzője? Egyáltalán érdemes lehet ezt cseréltetni?(szállítási költségek) Vagy az értékének nagy részét a kijelző teszi ki és olcsóbb, ha veszek egy újat?
Előre is kösz.

Dworkyll · http://ekonyvolvaso.blog.hu/ 2011.05.05. 14:28:14

@Satibi: Egy próbát mindenképpen megér az ügyfélszolgálat. Beszélni kell, erre készülj föl. Viszont. Ha kérdezik, _alacsonyról_ esett le a cucc, egy asztalról, kb 70-80 centiről. Ártatlan hangon esetleg rákérdezhetsz, hogy szerinted ennyit ki kéne bírnia, nem? Végig finoman, óvatosan, kultúráltan. Állítólag van egy szabály, hogy 90 centi alatti esést ki kéne bírnia törés nélkül.

A legrosszabb esetben mondanak egy vállalhatatlan árat, és akkor dönthetsz úgy, hogy veszel egy másikat.

A legjobb eset meg hogy gariban cserélik. Viszont ha nem próbálsz szerencsét, nem tud lenni a legjobb eset.

És tartsd tokban ;-)

Jozsó_ 2011.05.05. 14:53:37

Dworkyll, köszi a választ, dobtam nekik egy e-mailt, hogy akkor feltehetőleg mire lenne szükségem. Mondjuk ezt már akkor is mondhatták volna mikor az előző levelemet küldtem. (mikor neked üzentem akkor nekik is reppent egy kérdés).

Máskülönben meg nem kell feltétlenül beszélni, a contact us-nál a telefon csak recomended ott van mellette egy chat gomb is. Le lehet tárgyalni úgy is simán.

A mienk egyébként nem tört el, semmi külső baja nincs, csak a kijelzőből kizárólag a bal alsó sarka működik a többin ugyanaz a kép marad (ezért volt aranyos az ügyfélszolgálatos, mikor kérte, hogy írjam le, hogy mi a sorozat száma - mondom hogyan? Pont a kijelző rossz :))

Dworkyll · http://ekonyvolvaso.blog.hu/ 2011.05.05. 15:09:43

@Jozsó_: Ezt a chat gombot nem szúrtam ki anno. Érdekes lehet, bár én maradnék az élőbeszédnél.

Gukker 2011.05.05. 15:22:07

@Dworkyll: Ez a chat gomb új dolog lehet, mert amikor én kb. egy hónapja intéztem a világítós tokra cserémet akkor még tuti nem volt. Most meg tényleg van :)

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.05.05. 16:15:57

@Satibi: Persze, játszd csak el a bizalmat, aztán majd a sok kamu visszaküldés miatt annak sem fogják cserélni, akinek tényleg baj...

Istenem, igazi magyar vagy, hogy megfordul a fejedben. Te vagy a hibás, akkor javíttasd meg, vagy vegyél egy másikat. Nem védem az amazont, de nem véletlen, hogy egy csomó cég már nem is szállít Magyarországra... :-(

Dworkyll · http://ekonyvolvaso.blog.hu/ 2011.05.05. 17:01:26

@klarky: Talán olyan sok visszaküldés nem lesz, "kamu" meg még kevesebb.

És az Amazon se kötötte az orrunkra, hogy mennyit kell kibírnia a vasnak.

Persze vigyázni kell rá, meg szerénység és alázat, de talán ennyi még beleférhetne.

Satibi 2011.05.05. 18:40:15

klarky, neked minek e-könyvolvasó, ha egy pár mondatos hozzászólást sem tudsz értelmezni? Én kérdeztem valamit. Azt, hogy mi ilyenkor a teendő. És nem ezért, de valóban igazi magyar vagyok, te meg igazi hülye.

Atyaman 2011.05.05. 18:51:12

@klarky: Külföldi fórumokat olvasva az ilyen balesetek ügyében általában a minimum egy komolyabb kedvezményt adnak az új készülék árából, de ezt is inkább csak akkor, ha már a törött nem garis. Legtöbbször inkább felajánlják a cserét, sőt még olyat is olvastam mikor ők szabadkoztak, hogy ilyen könnyen eltört az olvasójuk. Nekem valahogy ez filozófiának tűnik és nem bizalomnak. Ami mögött persze szerintem azon üzleti megfontolás áll, hogy ha valaki ilyen ügyfélszolgálatról olvas, akkor sokkal hajlamosabb ott vásárolni.

És ne felejtsük ki azt sem, hogy a visszakapott sérült Kindle-öket megjavítják. Helyettük pedig a legtöbb esetben felújítottat küldenek. Tehát nem a vacsi új készletből áldoznak be és tudnak veszteség minimalizálni.
Pl.: az ilyen hibákat könnyű javítani (cserélik a fedlapot):
www.kindleboards.com/index.php/topic,48953.50.html
Egy rendszer újrahúzás után pedig már küldhetik is tovább cseredarabként.

Jozsó_ 2011.05.05. 19:13:54

Asszem nem marad más választás. Mert a 3. levélre is csak az jött vissza, hogy küldjem el saját költségen, és majd visszafizetik. Az olyan 25-30k HUF. Szuper.

We're unable to send the return mailing label for your country.

Please return the kindle at you own expense through any carrier to the below address.

Hogyhogy másnak meg ment?

Jamesch 2011.05.30. 16:23:28

@Jozsó_:
Az első kindle-em fagyogatott, szal visszaküldtem. Nekem se küldték ki előre a fuvarlevelet, a futár is nézett hogy érdekes, mert az amazon szokta.
Én amugy külön fel is hivtam az amazont, miután beszéltem a magyar UPS-el hogy majdnem 20kHUF lesz, biztos menjen-e.
Mivel azt mondták hogy persze, kifizettem és másnap vissza is utalták a kártyámra (vagyis először csak egy részét, de szoltam és jött a maradék is).

A legjobb az az egészben, hogy az ügyintéző benézhette, gondolom azt hitte hogy simán visszaküldtem az eszközt, és megjelent az amazon accountomon a kindle ellenértéke. Gondoltam, hogy szólok ha már ilyen rendesek voltak(én is kelet europai létemre az ügyintézés gyorsaságának hatása alatt voltam), de kollégák lebeszéltek, merthogy max az ügyintéző lesz lebaszva énmeg ugyse kapok pirospontot, szoval egy kollégának lett belőle egy másik kindle :)

Amúgy most hogy nézem nekem is megjelentek a hajszálrepedések mind2 oldalon, tipushiba lesz ez. Sztem egyelőre nem foglalkozom vele.

Fall 2011.05.30. 20:59:27

Nekem kétszer utalták vissza a Kindle árát. Én szóltam nekik, engedélyt kértek, hogy levehessék a bankszámlámról a pénzt, megadtam, levették, megköszönték, megnyugodtam, lelkiismeret tiszta. :)

chr(27) 2012.08.20. 23:39:43

Mostanában mi a menet? Én csak egy kinyomtatandó shipping labelt kaptam, azt is odaadhatom a futárnak? Az email arról beszél, hogy nekem kell feladnom, arról nem, hogy annak a futárnak adjam aki kézbesíti az új eszközt.

Fall 2012.08.21. 07:59:32

@chr(27): Én anno felhívtam a futár céget (nekem UPS volt), egyeztettem velük, hogy mit kell tennem, mellékeltem a csomaghoz a shipping labelt, kijött a futár, elvitte és kész. Nekem kifejezetten "megtiltotta" az ügyintéző, hogy annak a futárnak adjam a shipping labelt és a csomagot, amelyik hozta az új Kindle-t. Mind az ügyintéző hölgy, mind a futár kedves volt.
süti beállítások módosítása