Kedves barátaim az Úrban,
volt tavaly nyáron egy felmérés, amit itt is reklámoztunk. Akkor ígértük, hogy ha meglesznek az eredmények, akkor igyekszünk közzé is tenni azokat. Nos, sok víz lefolyt azóta a magyar e-könyv piacon, a Telekom kiszállt, az Alexandra meg úgy néz ki, hogy belépett. És a felmérés eredménye is megszületett. Több, mint 7000-en töltötték ki, és többek között az alábbiak derültek ki, amúgy brit tudósosan összeskiccelve:
- a válaszadók közel 60%-a útközben olvas, az idősebbek elsősorban nyomtatott könyvet, a fiatalabbak inkább telefont.
- A válaszadók 40%-a olvas naponta legalább 30-60 percet.
- 84% szeret este, ágyban olvasni.
- 9% veti el teljesen az elektronikus könyveket, ellenben 38% telefonról/tabletről olvas, 45% a dedikált olvasóké, 17% használ számítógépet olvasásra.
- 62% kevesli az ekönyvek meglevő árelőnyét a nyomtatotthoz képest.
- 52% akkor választaná az ekönyvet, ha az eredeti nem jelenik meg nyomtatva, vagy antikváriumból sem elérhető.
- Akik olvastak e-könyvet, azok 42%-a ezt rendszeresen teszi, akik viszont még nem, 67%-ban érdeklődnek a téma iránt.
Persze nem lenne igazi a felmérés egy jó kis infografika nélkül (kattintással nagyítható):
A felmérés és az eredmény összerakása is a Libri-Shopline munkája (nekik is van ám saját olvasó appjuk). További részletekért Jávor Zsófiát kell keresni, aki a Libri-Shopline PR-osa.
Utolsó kommentek