Állandó rovatok

A RADAR az e-könyv olvasó blog "kis-színes" híreinek társasági gyűjtőposztja. Ha találtál valami témánkba vágót, firkáld ide. Ha izgalmas új könyvmegjelenésbe futottál, oszd meg velünk a KÖNYVRADARon. Köszönjük, a műfaj nevében.

Ha eladó készüléked van, vagy használt kütyüt keresel, a KERES-KÍNÁL rovatunkat ajánljuk figyelmedbe.

Ha valami nyomja a lelked, ha összemérnéd az érveidet másokéval, gyere a DÜHÖNGŐbe. Belépés csak gumicsontokkal.

A fölösleges konfliktusokat elkerülendő megköszönjük, hogy tiszteleben tartod az E-tikettünket.

Ha adakozni akarsz, itt megteheted:

Jelenleg 45.700 HUF-nál járunk. Amire használni fogjuk: blogtalálkozó, wiki, saját domain. Nagyjából ebben a sorrendben :-) Jelképes díjazások: a legjobban pörgő e-könyveknek (Nobel Pizza, 2012-ben három darab), a legszebb ekönyveket készítő műhelyeknek (Szépség Pizza,  2013-ban, három darab).

GYIK - Szerszámosláda

Aki még csak most kezd barátkozni a villanykönyvekkel, kezdje a tájékozódást a GYIK rovatban.

Vannak még:

Válassz és rendelj Kindle-t innen

Mobipocket (prc) gyártási okosságok (Kindle, Kindle for appok)

Epub (Koobe, Nook, iOS, Android) gyártási okosságok kezdőknek és haladóknak 

Kiváló szótárak mindenre, ami bírja.

Sok Kindle trükk.

Kiváló magyar metadata-kollektorok a Calibréhez

Eszközismertetők

Boltismertetők

 

Utolsó kommentek

Címkék

1150 (1) 214 (1) 3g (4) 4700 (1) 600 (1) a9 (1) adamobooks (2) adásvétel (1) ADE (1) adobe (8) ad astra (18) áfa (12) agave (30) ajándék (5) akció (12) aldiko (1) alex (1) alexandra (4) állás (1) amazon (67) android (11) angol-magyar (1) animus (1) antikvárium.hu (1) antireklám (1) apad (1) app (5) apple (17) archiválás (1) asus (1) athena (1) athenaeum (1) atlantis (2) aura (7) avana (1) azw (1) banks (1) Baráth Kati (2) barnes&noble (14) beagle (2) bebook (2) bebook2 (1) bejelentés (3) bemutató (8) biblieteka (2) bigyó (1) blog (1) blogbuli (2) blogtalálkozó (2) bme (1) bookandwalk (4) bookdesigner (2) bookeen (3) bookgem (4) bookline (9) bookmarklet (1) boox (4) budapest noir (1) büntetés (7) calibre (4) Canvas (1) céghírek (1) ces (1) cikkajánló (4) clara (3) cloud (3) co2co (1) coelho (1) cool er (2) crowdfunding (1) crunchpad (1) csőd (1) cybook (8) dedikálás (2) deltavision (1) dibook (16) digitalbooks (12) diploma (1) disney (1) diszlexia (1) doctorow (1) dr1000 (1) dr800 (2) dragomán (1) drm (36) e-könyv (1) e-könyvészet (8) e800 (1) ebooks in Hungary (1) eclassic (5) eclicto (2) édesvíz (3) edge (1) edition 2 (1) eebook platform (1) egyesülés (2) ekm (43) ekönyv-terjesztés (3) ekulturaTV (2) elméleti kérdések (89) ELTE (1) enciklopédia kiadó (1) entourage (1) epub (68) epubcheck (2) események (9) eslick (1) etikett (1) EU (4) e gyetem (4) e könyv (19) e könyvesbolt (40) e könyvtár (3) e könyv formázás (8) e papír (12) fapados (1) fapadoskönyv (9) felmérések (21) firmware (4) fizetés (1) flepia (1) flightcrew (1) fontok (8) forgatókönyv (1) forma (3) formátum (5) fórum (3) frankfurt (2) frissítés (3) fujitsu (1) fumax (2) GABO (3) galaktika (7) galaxytab (1) garancia (1) Gitden (1) gloHD (1) goldenblog (1) goodreader (2) google (5) Grecsó (1) gyakorlati kérdések (68) gyártástechnológia (32) H2O (4) hachette (1) hack (2) hanlin (3) hanvon (4) harlequin (3) hármas könyvelés (4) harry potter (2) hvg (1) ibooks (3) icarus (1) idaságok (1) idpf (2) indesign (1) infografika (2) ingyen (1) introverziók (24) ipad (18) ipad mini (1) ipaq (1) iphone (3) ipubs (7) irex (5) iriver (4) irodalom (2) ismeretterjesztés (4) ismertetők (1) itunes (1) japán (1) játék (2) java (1) javascript (1) javítás (2) jegyzetelés (3) jelenkor (1) jókívánság (2) jótékonyság (3) jumbo (1) karácsony (7) képek (1) képregény (2) keres (1) kickstarter (1) kiegészítő (9) kínál (1) kindle (67) kindlegen (2) kindle dx (6) kindle fire (3) kindle wifi (5) kisepika (2) kleinheincz (5) kloos (1) kobo (21) kölcsönzés (1) kondor (3) konteo (1) könyvajánló (6) könyvesbolt (1) könyvhét (19) könyvkiadás (119) könyvmolyképző (9) könyvtár (6) könyvterjesztés (3) koobe (36) kötelező olvasmányok (1) közlemény (2) közösség (27) kritika (1) lámpa (3) laputa (1) lendink (1) libri (8) líra (2) Lithium (1) lrf (1) lrx (1) ludas matyi (1) magvető (3) makró (2) marketing (2) marvin (2) média (4) mediamarkt (1) megvilágítás (1) mek (4) mese (3) mesemasina (2) metaadat (1) micropayment (1) microsoft (2) middleware (1) mintakönyv (1) mkke (3) mobi (3) mobipocket (20) moly.hu (2) móra (1) msi (1) mu (1) műfaj (1) multimédia (1) multimediaplaza (31) n516 (1) ncore (1) nds (1) neal stephenson (1) nekrológ (1) német-magyar (1) networkshop (3) nook (7) nook2 (3) novella (2) oasis (2) oaxis (1) office (2) oktatás (2) olvasási nehézségek (2) omikk (1) one (1) onyx (9) openinkpot (1) Oravecz Nóra (1) orosz-magyar (1) összeesküvés (1) oszk (3) palm (1) pályázat (10) paperwhite (12) paradigmaváltás (1) paypal (2) pda (3) pdf (11) PearlHD (1) pendrive (1) pizza (2) plastic logic (4) plugin (1) pocketbook (16) podcast (2) popper (1) portal press (2) pottermore (1) prc (15) pre (1) premier (2) publio (5) rádió (4) Rajaniemi (1) rakuten (1) reb (1) rejtő (1) reklám (58) reMarkable (3) reMarkable2 (3) rendelés (2) re poszt (12) riport (1) rss (2) rtf (1) samsung (2) scalzi (7) scida (1) scribd (1) scribe (1) Semmelweis (1) SendToKindle (2) sf (12) sfmag (4) sfportal (18) sigil (2) sipix (1) slideware (1) sony (22) spanyol-magyar (1) specifikáció (2) spiritualitás (1) spotify (1) stanza (8) stardict (2) story (1) streaming (1) syllabux (1) szakdolgozat (1) szellemhadtest (1) szerkesztés (2) szerviz (1) szerzői ellentételezés (3) szerzői jogok (1) szerzői kiadás (6) színes (4) szótár (3) tab (1) táblázatok (1) tablet (10) tankönyv (1) tarandus (4) tarda (1) teaser (1) telefon (1) telekom (1) teszt (66) textr (17) tft (7) tilos (5) tok (2) tor (2) történelem (2) touch (2) txtr (6) typotex (4) t com (14) ulpius (10) üzleti modell (1) vásárlás (11) vegyesfelvágott (14) vendégposzt (4) verseny (5) vízpart (2) vizplex (3) vodafone (3) voyage (4) w3c (1) warez (14) wayteq (1) webáruház (1) web tablet (3) wifi (3) wiki (1) wisereader (1) word (2) xhtml (2) xml (2) yotaphone (1) zinio (1) zsoldos-díj (1) Címkefelhő

Linkek - források

A barátaim, innen onnan

Kobo – amikor a „japán Amazon” 72 óra alatt írja le magát nullára (frissítve!)

2022.10.01. 22:19 Professzore

Drága Olvasók,

Bizonyára senkinek sem hiányoztam… � A világ gyors őrlése nem – túlságosan – érintette az e-könyves piacot, pláne annak hardveres oldalát. A legjelentősebb hullámokat kétségtelenül a Kindle minapi bejelentései okozták, már ami a kzw / mobi / epub kereszt-kompatibilitás teljes újragondolását illeti. De ez más tészta, Dworkyll érdemben ki fogja fejteni (valószínűleg).

Röviden az előzményekről

Az esetek bő 90 százalékában olyan dokumentációkat bújok, amelyek jellegüknél, méretüknél és formátumuknál fogva a papíron és nagy képernyős PDF-en kívül úgy nagyjából semmivel sem kompatibilisek. Így festenek.

A maradék 10 százalékra, már ha épp nyitva tudtam tartani a szemem, előszedtem az olvtársunktól jó 4 éve kapott, egyébként a sorozat tervezési hibája miatt hibás Kindle Voyage-em és olvastam, ami épp rajta volt. Nem igazán sokat, így nem okozott jelentős gondot az érintőfunkció komoly hiányossága. Ezt most cseppet felülírta az új firmware, de ezzel még együtt tudnék élni.

Igényem lett viszont arra, hogy az eddigieknél több én-időm legyen, ezen belül egy picit többet olvashassak (pl. Ésik Sándor könyvét is, ha már elektronyosan is elérhető). Erre viszont már ez a berendezés nem igazán alkalmas, úgyhogy elkezdtem körbenézni. A cél az volt, hogy a Kobo Aura HD olvasási minőségét hozza valami, bármiféle extra sallang nélkül. Konkrétan:

  • 300 ppi, vagy nem sokkal rosszabb, e-ink, lehetőleg a legújabb Carta,
  • ideálisan 6 collos,
  • kétkezes, tehát nem egyik oldalon súlyozott aszimmetrikus cucc,
  • háttérvilágítás, lehetőleg inkább meleg (vagy állítható),
  • semmi extra sallang (jegyzetelés, stb.),
  • lehetőleg 150 eurót jelentősen nem meghaladó ár, de inkább legyen valahol 100 és 150 között,
  • Pocketbook, Onyx, Navon, Alcor kizárva, mind más okból.

Röviden: kellene egy új, működő eszköz…

Első kör

Ez szeptember közepén volt, nyilván pont a legrosszabbkor (Amazon bejelentéshullám). Régi Paperwhite már nincs, az alap Kindle még nincs, de az is kérdés, hogy egyáltalán mikor lesz elérhető és ugye a 430-as dollár sem igazán a barátunk. Várjak, vagy ne?

Körbenéztem a blogon, Dworkyll ismét kitett magáért, megalapozott javaslata alapján áttúrtam a Kobo háza táját is. Szuper, van értelmes olvasó, értelmes áron.

Csőtörés. Ez mondjuk itthon volt, de pár más feladattal egyetemben erősen elvitte a figyelmem.

Második kör

Nézzük, miből is választhatnék...? Pár videó, tesztek, leírások. Frankó, menjünk a Clara 2E felé, amely a fentiekkel passzol teljesen, vízálló (meeeh), USB C-s töltője van (hurrá!), valamennyire zöld (Hörömpő Cirkusz, világszám!), a többi igazából mindegy.

Oké, nézzünk forrást! A hazai kínálat „vége” a Clara HD, ami, akárhogy is, 2018-as konstrukció, és 4 éves műszaki cikket azért a lassabban avulókból sem érdemes venni. Nagyoknál nincs, a korábbi európai forgalmazó, az Euronics egyáltalán nem tartja Magyarországon, az on-line triumvirátus (MM, exmag, meg a zöld ufó) ugyanazt kínálja jó 20-30 százalék árkülönbözettel. Nem baj, megyek tovább nyugat-északnyugati irányba.

Ausztria semmi. Német boltok semmi. Később kiderült, hogy itt nem is árulnak, hanem a termékeiket, pontosabban a könyveket a lokális piacra szánt tolino „ebook reading experience” felületen nyomják. Itt ez így zsákutca.

Át a központi oldalra… A „hol kapható? – hát nálunk!”, nagyjából annyit tesz, hogy minden nyelvre (pontosabban országra) van egy specifikált oldal (domain prefixszel), ahonnan rendelni lehet, de csak az adott országba szállítanak. Ez már így eleve egy jelentős pofon az EU hatályos szabályozására, de ezt diszkréten nézzük el nekik. Hollandia még talán játszana, Spanyolország is, de új ismeretségeket nem azzal kezdünk, hogy „figyelj, lécci, rendelj nekem ebből, kifizetem, bízisten”.

Kitérő

Gondoltam, megnézem, hogy mennyit fejlődött az iOS app azóta, hogy legutóbb az Androidos változatot néztem. Az mondjuk tetszett, működött, nem volt semmi extra. Az új nagy vonalakban ugyanez. De… Hm... Hol lehet vásárolni? Ö…. No, várjunk csak!

1 csillagos értékelés, adekvát indoklással: „barátaim, tán vennék is valamit”. Írták válaszukban, hogy ha konkrét kérdésem lenne, akkor itt és itt várják szeretettel a megkeresésemet.

Nagyszusz...

Harmadik kör menet

Ügyfélszolgálat. Merthogy ide irányítottak az Apple app-boltjában az értékelésre adott válaszukban.

Ez az az ügyfélszolgálat, ami igazából nincs. Az egyetlen kommunikációs csatorna a szociális média felületére összpontosul, vagyis a Meta két kis csónakjában, az agykorbács insta és a nagyjából már havi rendszerességgel estében a padlót hosszan felnyaló messenger a kapcsolattartás két lehetséges módja. Más nincs. Pontosabban egy chatbot van a központi oldalon, de abba jó ideje nem szeretek belemenni (mindig A néma revolverek városa jut eszembe róla).

Maradt a Messenger. Belekezdtem, kétségtelenül érthető, világos, egyszerű angolsággal, hogy az esetlegesen közbeiktatott robot is megértse, és kérdeztem sorban… [Innentől a sallangot mellőzve idézem a társalgást.]

  • Hello, írtátok, hogy ide írjak, úgyhogy ide írok. Szóval, tényleg nem lehet iOS-es applikációban könyvet vásárolni?
  • Rettenetesen sajnálják, de ugye az Apple és az ő szabályai… De dolgozunk rajta, úgyhogy egyszer talán. Addig is…

Mondjuk, félig jogos. De akkor legalább írnák oda, hogy drága olvasók, tudjuk, hogy rossz, de ennyi kényelmetlenség tán belefér (a boltjuk egyébként elfogadhatóan megy mobilos böngészőben, tehát ezzel nem lenne gond). Nézzük tovább…

  • Ok, értem. Szeretnék e-olvasót, azon tudok vásárolni? Esetleg tudtok valami elérhetőséget javasolni, ahol Magyarországra szállítanak Clara 2E-t? Esetleg német vagy osztrák boltot?
  • Az eszközön tudsz vásárolni, persze, kérlek az oldalunkon nézd meg, hogy a régiódban elérhető-e a Clara 2E!
  • Ez fájt. Mert ezzel kezdtem, pont az oldalról kiindulva és pont nem találtam semit. Megjegyzem, van több olyan brit partner, aki ugyan partnerként van feltüntetve, de e-könyv olvasó eszközt egyáltalán nem, és e-könyvet is csak nagyon szűk kínálatból árul.
  • Ja, igen, időközben abbahagytuk az értékesítést Németországban és Ausztriában, mert egy másik ottani díjnyertes platformot támogatunk. Hálásak vagyunk, hogy továbbra is érdeklődsz a termékeink iránt.
  • Igen, igen. Hát, köszönöm a sok kedvességet és segítséget, de őszintén szólva, ennek így számomra semmi haszna. Úgyhogy mondhatjuk, nem igazán érdekel már a kérdés.
  • Ó, nagyon sajnáljuk. Nem tudunk mégis segíteni valahogy?
  • Ahogy korábban kérdeztem: kellene egy megbízható on-line forrás az EU-n belül arra, hogy vegyek magamnak egy Clara 2E olvasót.

No, itt jött az, amitől majdnem leestem a vonat üléséről, amikor Kőbánya-Kispest állomásról robogtam át Kelenföldre, mintegy tízszer gyorsabban, mint az IC robogott velem alig egy órával korábban az ellenkező irányba. Figyeljetek, mert tényleg csak egyszer írom le, ezúttal szó szerint idézve.

  • Köszönjük, hogy felvetted a kapcsolatot a Rakuten Kobo-val. Reméljük, hogy jól vagy. Megtennéd, hogy megengeded, hogy a regisztrációd aktuális állását ellenőrizzük? Ehhez szükségünk lesz arra az e-mail címre, amellyel a Kobo oldalára regisztráltál, és annak a könyvnek a címére, amelyet legutóbb vásároltál.
  • Persze, bár még nem vásároltam, csak minta könyveket töltöttem le. .....@......com az e-mail címem.
  • Köszönjük, hogy megadtad a címed. Kérlek, tedd meg, hogy segítesz megérteni, hogy pontosan mi történt?!

Ez még nem a „mi az isten folyik itt?” érzés volt, de nem volt messze tőle.

  • Nos, tulajdonképpen semmi. Van egy célom, hogy vegyek egy eszközt. Pár éve még cikket írtam a Kobo Aura HD-ról, és mivel az nagyon tetszett, gondoltam, most innen vásárolok. [Elküldtem a cikk hivatkozását is.] Ez 9 éve volt, a cikkben is írtam, hogy jó lenne pár dolgot változtatni (például hozzáférhetőség), de azóta semmi sem történt. Magyarországon semmit nem kapni, ami 2 évnél fiatalabb, azt is jellemzően pimaszul drágán.
  • Köszönjük, hogy felvetted a kapcsolatot a Rakuten Kobo-val. Reméljük, hogy jól vagy. Megtennéd, hogy megengeded, hogy a regisztrációd aktuális állását ellenőrizzük? Ehhez szükségünk lesz arra az e-mail címre, amellyel a Kobo oldalára regisztráltál, és annak a könyvnek a címére, amelyet legutóbb vásároltál.

No, ez volt a klasszikus hárombetűs érzés. Szó szerint ugyanaz, mint ami előzőleg jött. Mintha nem is olvasnák, amit írok. Mondjuk ez az érzésem végig megvolt.

  • Most akkor szórakoztok velem? Pár órája, hogy megadtam a kért adatokat és a hozzájárulást is, hogy körbenézzetek.
  • Hello, Köszönjük, hogy felvetted a kapcsolatot a Rakuten Kobo-val. Szíveskedj megadni alábbi információkat, hogy segíthessünk. 1. A regisztrációs e-mail címed. 2. A legutóbb vásárolt könyv címét. 3. A problémádat. A kérés referenciaszáma …….. Kisebb vagy nagyobb kérdéseiddel, kérjük, keress minket a help.kobo.com oldalon! Üdvözlettel, a Rakuten Kobo csapata.

No, itt küldtem el őket diszkréten melegebb éghajlatra.

Azóta, hogy megírtam, hogy köszi, engedjük el a kérdést [nem egészen tükör a fordítás], közel 40 óra telt el (mind hétköznap). Nemhogy válasz nem érkezett, de még csak rá sem néztek az üzenetre.

pp_840x830-pad_1000x1000_f8f8f8.jpg

Konklúzió(?)

2022-ben a világ egyik legértékesebb dolga a képzett, elhivatott, következetes munkaerő. E mögé kell egy jól irányított, stabil, megfelelő belső szervezeti kultúrával és magasfokú információ-hozzáféréssel felvértezett vállalat, hogy a frontvonalban dolgozó emberek lehetőleg gyorsan (120 mp / telefon) és hatékonyan (írásos kérdés lehetőleg még aznap, de 24 órán belül mindenképp) tudják lerázni a néha rigorózus, néha értetlen, néha matt hülye ügyfeleket. Tudom, dolgoztam ügyfélszolgálaton. A vállalkozások jelentős része világszerte dolgozik azon, hogy ezt a kegyetlen melót kiszervezze automatizmusokkal, FAQ-okkal, digitális személyi asszisztensekkel, hogy a kevés számú jól képzett, elhivatott, következetes, és nem mellesleg elképesztően drága munkaereje ne minden másnap akarjon felmondani, hanem lehetőleg értelmes ideig (átlag 4-6 év) azért maradjon, mert fél év mediorrá képezni az újat.

Ezzel eddig nagyjából minden rendben.

A baj ott kezdődik, amikor átesnek a ló túloldalára, és olyan mérvű darálás megy, hogy 2-3 kulcsszó alapján próbálnak választ adni minden felmerülő kérdésre. És ez még mindig nem maga a megoldás. Aztán ha ez kudarcot vall, akkor a humán erőforrás bevonásakor is teljesen azonos logika mentén próbálják az ügyet végigtolni a support folyamaton. Vagyis nem a komplex problémát nézik (ami az én esetemben egyébként végtelenül egyszerű), hanem megnézik, hogy melyik kiindulási állapothoz hasonlít leginkább, és a protokoll leírása szerint mennek végig. Az orvostudományban ez kb. segít, bár ott sem mindig. (Fáj a torka? Antibiotikumot neki! – Ja, hogy csak hideget ivott? Sebaj, adtunk egy löketet az antobiotikum-rezisztenciának, de mindegy már.) A fenti eszmecsere nagyjából 48 óra alatt zajlott le, tehát simán lehet, hogy a Messenger elé az első, a második, és a harmadik körben más ember ült le, és próbált valami értelmes választ kisajtolni magából, hogy lekopjak végre és ne pittyogjon a rendszerén plusz egy pötty, hogy teendője van.

Így is lehet, de kontraproduktív az értékesítés szempontjából.

És akkor gondoljunk bele egy kicsit abba, hogy csak a szektoron belül maradva mekkora ordas bukták (egyenként több millió euró értékben) voltak csak az elmúlt 20 évben, és ezeknél mekkora szerepet játszott például a support hiánya. Irex, Sony, ’txtr, és nem sok kellett (illetve de, csak az dollár volt, adták, és valószínűleg több milliót), hogy a B&N Nook is felkerüljön a korántsem teljes listára. Vagy mélázzunk el azon, hogy mi van, ha hardveres gond akad (kb. kidobásra van ítélve a készülék)…

Az egész világon folyamatosak az ellátási láncokat érintő késések, bedugulások, jelentős problémát fog okozni a szállítási költségek drasztikus elszállása, az általános munkaerő- és néhány ponton az erőforrás-, alapanyag-, és energiahiány. És mindezektől függetlenül is türelmetlenek az emberek (hogy más bajaikat épp ne is említsem). Ehhez képest egy nagyságrendileg 120 millárd eurós kapitalizációjú cégcsoporttól (ez a teljes Rakuten) nagyon ciki egy ilyen műsort előadni. Úgy, hogy az Amazon méretben (kb. 140  milliárd euró) összevethető, az értékesítési láncuk tényleg nagyjából világszerte működik, az ügyfélszolgálat meg nem említhető nemhogy egy lapon, de még egy könyvben sem azzal, amit a Kobo kínál.

Más területen, de ennél valamivel durvábban vesztes helyzetből már húzta ki magát szolgáltató nálam (és később nyert is), de kétlem, hogy a következő időszakban lesz, pláne fizetnék Kobo olvasóért.

Kár, mert egyébként jónak tűnnek.

Tárcapdét

Eltelt három egész hét. Azóta küldtem egy e-mailt egy fórumáról levadászott e-mail címre. Vissza nem pattant ugyan, tehát él, de válasz nem érkezett rá.

Tettem egy kísérletet a Facebook oldalukon, a válaszok tartalma és jellege a fenti módszertant követi.

Újra futottam egy, pontosabban kettő kört Messengeren, a tapasztalat szignifikánsan nem változott.

Persze, lehet mondani, hogy rigorózus őrült aspergeres vagyok, ami nagyjából fedi is a valóságot. Viszont egyúttal fizetőképes vásárló is vagyok (pontosabban lennék, ugye), és bár számos alkalommal leírtam és elmondtam, hogy ez így nagyon nem jó, ennek nem volt érdemi foganatja. Egy ügyfélszolgálatos munkatárs egyetlen feladata, hogy egy kérdésre mindig, minden körülmények között választ adjon. Akkor is, amikor a válasz negatív, vagy ha a válasz kiderítésére türelmet kell kérnie. Nincs kivétel. Itt ez sok alkalommal nem sikerült.

Hogy érdemes-e itthon Kobo olvasót venni?

10 éves időtávra visszatekintve, amikor az Amazon elég kemény világuralmi elképzelésekkel árasztotta el az olvasóival a piacot, nem volt kérdés, hogy műszaki vagy bármilyen hiba esetén mekkora kockázatot jelentett az Egyesült Államokból való rendelés (semmilyet). Ez lényegében azóta sem változott (épp csak néhány szempontból könnyebb lett). Az egyetlen tipikus aggály, hogy „mi van, ha…” És erre az Amazon válasza továbbra is az, hogy ha úgy megy tönkre, hogy az az ő saruk, akkor tesznek róla, példásan, hogy továbbra is elégedett legyél. Hasonló aggályok miatt esik ki több más olvasó is a pixisből idehaza (lásd a cikk fenti részében). E tekintetben a Kobo azért lett volna nyerő, mert az ár--szolgáltatás--minőség triumvirátusban annyira erős, hogy a garanciális problémák kezelésének esetleges nehézsége ezt feledteti (már feltételezve a 150 euró alatti árat). Ugyanakkor az, hogy sem ügyfélszolgálat, sem jó ár, sem érdemi hozzáférhetőség nincs, súlytalanná teszi.

Ettől persze még frankó olvasók, csak épp gond ne legyen velük, mert akkor marad papírnehezéknek (vagy ahogy régi amatőrtársam mondása volt, „macskát dobálni még jó lesz” – egyébként azóta is van macskája)…

13 komment

Címkék: clara rakuten kobo introverziók

A bejegyzés trackback címe:

https://ekonyvolvaso.blog.hu/api/trackback/id/tr5817943938

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Professzore · http://ekonyvolvaso.blog.hu 2022.10.02. 12:40:16

@glezmen: Az árát nézted?
Pláne úgy, hogy a hollandoknál a Kobo saját áruházában uszkve 50 euróval olcsóbb.
Szó sincs arról, hogy ne tudnék valamennyi forrás, szívesség, vagy csel igénybe vételével olvasót venni magamnak.
A support működése, a (lehetséges) vásárló kiszolgálásának minősége az, ami elfogadhatatlan.

glezmen 2022.10.02. 19:03:01

@Professzore: az ára annyi, amennyi, mindenesetre két kattintással megrendelhető.
A supportot sosem néztem, mostanában tényleg sok helyen próbálnak robotokkal eloszurni (sosem szoktam telefonszolgaltatohoz menni, minap beugrottam, ketten voltak elottem, a technika ismeretének totális hiányával. Az öreg házaspár panaszkodott hogy egy ideje nem csipog hangosan a telefon ha üzenet jön... Ha sok ilyen van, siman megértem a robotok alkalmazását.
Ha tényleg kell valami, megprobalnam őket emailben vagy végső esetben telefonon elérni (bár utóbbi például a Paypalnal sem volt túl nagy siker :D)

Professzore · http://ekonyvolvaso.blog.hu 2022.10.20. 19:20:00

@glezmen: Tényleg minden létező fórumon (kivéve egyelőre a Twitter) próbálkoztam, de mindneütt kb. ugyanaz jött vissza, mint itt fent írtam.
E-mailre egyátalán nem is válaszoltak, a FB oldalukra írt kommentemre is a sajnálkozás és a "légyszi, vedd fel velünk a kapcsolatot" egyenválasz jött.
Ez így egy súlyosan komolytalan support.
Amazonon 200 EUR alá csúszott az ára, szállítással együtt, de még így is sok, pontosabban több, mint amit szánok rá. A PW továbbra sincs, az új "kis" Kindle nem lenne rossz (pláne ilyen áron), viszont a bekapcsológombos mizéria miatt kizártam (ha valahogy, általában pont úgy tartom, hogy gond legyen belőle).

takatsa 2022.11.10. 13:35:15

Miért csodálkozol, minden support így működik. Egy lehetőség van, az, hogy kitartó vagy, és a chat oldalukon folyamatosan bombázod őket, naponta többször is. Minden nap más jelentkezik, mindenkinek türelmesen bemásolod az előző nap beírtakat. Nagyjából két hétre számíthatsz, míg egy olyan ember jelentkezik, aki valóban elolvassa, és megérti a problémádat. Ezt követően néhány perc és minden megoldódik, hurrá. Ilyen az élet, ehhez kell alkalmazkodni.
Amúgy én évek óta leszoktam a Kindleről, és egyéb, operációs rendszer nélküli, egy formátumot ismerő ebookokról, mert ezek magukhoz láncolnak, és csökkentik a szabadságodat. 2 éve egy 7.8" Likebookom van, octacore, 3 GB RAm android, csodás és gyors e-ink. Játtérvilágítás, meleg fény is, stb. És platformfüggetlen, bármilyen androidos könyvolvasót telepíthetsz rá, és garantáltan hosszú évekig működni fog, bármit is találnak ki a Kindle és hasonló cégek. Ebook pedig szabadon van, ingyen, bármilyen nyelven, korlátlan mennyiségben, ezt mindenki tudja, aki ebookot olvas.

takatsa 2022.11.11. 16:25:18

@Professzore: Ja, közben már rájöttem, de mindegy is, hiszen nem ez volt a lényeg. :)
Ritkán tévedek már be erre a blogra, pedig egykor ez volt az egyik kedvenc webhelyem.
De hiába, változnak az idők, a hőskornak vége, az slp-nek sem korrektúráztam már csaknem két éve...

Professzore · http://ekonyvolvaso.blog.hu 2022.11.11. 16:42:34

@takatsa: Akkor ezek a supportok szarul működnek.
Én most (is) olyan helyen dolgozom, ahol napi szinten kapok tucatnyi kérdést ügyfelektől a lehető legkülönbözőbb témákban (bár a „mikor jön végre meg” a legsűrűbb). Az, hogy ezeknek a kérdéseknek a releváns részére ne adjak választ 1-2 órán belül (kvázi azonnal), de legrosszabb esetben egy napon belül, adott esetben súlyos százezreket vagy milliókat jelenthet hosszú távon. Nem fogok naponta 5 percet azzal tölteni, hogy copy-paste-elek és figyelem, hogy az a sokadik ember végre képes volt-e felfogni, hogy mit szeretnék. Ha nem akarnak nekem eladni semmit, köszönöm, ne adjanak el (ezzel szemben a reMarkable hirdetését naponta kb. 20-szor látom különböző platformokon).
Androidot, köszönöm, nem kérek. Tisztában vagyok a rugalmasságával, az előnyeivel, de azzal is, hogy milyen fáint kis hátrányai vannak a biztonsági résektől kezdve a szándékos hardveres avultatásig. Nyilván ezek egy része kezelhető ilyen-olyan eszközökkel, viszont én nem gépészkedni szeretnék, hanem egy dobozból kivett eszközt 2-3 percen belül a célomnak (és céljának) megfelelően használni.
A végtelen ingyen ekönyvre meg annyit, hogy amíg az én munkámért fizetnek, addig én is fizetek másnak a munkájáért.

takatsa 2022.11.11. 17:02:37

@Professzore: Navigare necesse est...
Androidot köszönöm nem kérsz, biztonsági rések, stb. De azért mobilod csak van? Aztán mégsem visz el éjjel a mumus. :) Tudod, android, aztán Moon reader, elképesztő beállítási lehetőségekkel, és minden formátumot olvas. De én persze nem akarlak meggyőzni, fölösleges, az emberek meggyőzhetetlenek, és mindenki biztos a valós, vagy vélt igazában (ahogyan én is). Végülis az jó hír, hogy annyit fizetnek a munkádért, hogy bármilyen könyvet meg tudsz venni, el tudsz olvasni, ami csak érdekel. Becsüllek a szilárd jellemedért és önuralmadért, hogy megállod azt, hogy ne töltsél le semmit sem a körülöttünk repkedő milliónyi, minden nyelven elérhető ebookból. De mit csinálsz akkor, ha egy olyan könyvet szeretnél elolvasni, amit az utóbbi 50 évben nem adtak ki, se papíron, se legálisan elektromosan? Teszem azt, csak, hogy mondjak egy példát, Max Frisch Stillerét? Hát, akkor egy kattintás és már töltöd és olvasod, és még csak köszönetet sem kell mondanod annak a fószernak, aki a rongyosra olvasott saját könyvét beszkennelte, korrektúrázta, konvertálta, aztán közkinccsé tette, mások örömére...

Professzore · http://ekonyvolvaso.blog.hu 2022.11.11. 18:04:49

@takatsa: iOS. Előtte a featurephone-ok után egy Windows Mobile 3.1 volt, aztán Droid, összesen 3 (Samsung, Honor, Huawei), a Samsung se veled se nélküled, elment, de nem hagyott maradandó emléket, a Honor volt a leginkább kézreálló, sok okos megoldással, jó méretben. Tartalékként havonta egyszer töltve még mindig a fiókban pihen. Utána Huawei, brutálisan jó kamerával. Mindegyik droidra azt mondtam, hogy kétlem, hogy valaha is lesz jobb telefonom. De a Huawei már nagy volt, nem szerettem. Most 13 Mini, és állatira jól elvagyunk.
Van 50 eurós könyvem. Van papírkönyvem, ami 1996-ban 40 000 forintba került (illetve volt, egy félreértés okán a péceli közkönyvtárban kötött ki). Éves szinten kb. egy alap Kindle árát költöm könyvekre, ennek kb. kétharmada szakirodalom. De ez kb. elég is olvasni. A többiről meg a blogban Dwo-val elég alaposan véleményt nyilvánítottunk.
süti beállítások módosítása